Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Så de hoppar över bokstaven Y då. :roll:
Användarvisningsbild
av bem
Nej då Y och Z börjar de med nu.
/Bo
av PFA
Samtliga bilar som, ursäkta språkbruket men jag måste, idioten har på sin Blocket-hemsida är angivna med registreringsnummer som börjar med Z i texten. Vissa av bilarna har maskade nummerplåtar, vissa inte. Den svarta V70'n har inte maskad nummerplåt och han anger ett helt annat registreringsnummer i texten. Någon som förstår vitsen? Han har inte ens bemödat sig med att skriva att det är en etanolbil.

http://www.blocket.se/caylera-cars-?ca=3

Caylera Cars AB. Jösses.
Senast redigerad av 1 PFA, redigerad totalt 0 gånger.
av perhall
När jag kollade trodde jag seriöst att det var en av få 2,0 utan F. Har hittills bara sett en sån i mitt liv, på ett bröllop i Norrland, en hyrbil... MY08. Trodde att detta var den andra som såldes:)
PH
av panorama
detta är tyvärr mycket vanligt. Undvik att köpa bilar som är importerade från USA och Italien.
Användarvisningsbild
av SvenB
Men denna kommer från baltländerna.
Senast redigerad av 2 SvenB, redigerad totalt 0 gång.
av Lövet
Bilar som kommer direkt från USA är ok. Dessa kan inte registreras i Sverige eller i något annat EU-land om de har status "salvage" eller "total loss" på registreringsbeviset.

MEN Litauen som är ett EU-land tillåter registrering av krockade bilar (oklart varför) och eftersom de är EU-land kan man sedan exportera dessa till vilket annat EU-land som helst när de fått Lituaen skyltar.

Detta är ett fel i systemet, oklart varför det tillåts fortsätta. Ser man en USA import som gått via Lettland är den med 99,9% imprterad som krockad.
av Petzzon
SvenB skrev:en denna kommer från baltländerna.
Från USA men via baltland ja....

Värsta varningsklockan.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 34

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]