Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Självklart! Personligen anser jag att det är alldeles för dyrt, med tanke på hurpass bra G1W presterar för priset. Å andra sidan har jag saknat wifi ett par gånger, det ska jag erkänna. :D
av malajo
300-400 tycker jag är ett vettigt prova-på-pris.
Men hur vet man om man köper den äkta eller fejk-versionen? Såg nån video på tuben där dom varnade för fejk-versionen.
Hur funkar en sån här då?
Är det vara koppla på ström så spelar den in så fort bilen används?
Wifi vill man ha för att tanka ner filmerna eller ger det nån annan funktion?
Användarvisningsbild
av joel80
Precis.. När den får ström börjar den spela in, sen loopar den inspelningen när minneskortet är fullt. Mitt 64gb-kort jåller åtminstone 10-12h material.. Så jänder det nått får man se till att plocka ut det innan man kört 10-12h.. Eller vad man nu har för kort.
Att ha wifi är bra för att t.ex kunna plocka ut video när man är ute. Om man ser nån olycka eller är med i en och direkt vill visa polisen t.ex. Det som också är bra med de dyrare modellerna är att de har gps. De visar fart och loggar position.
av jwiss
malajo skrev:300-400 tycker jag är ett vettigt prova-på-pris.
Men hur vet man om man köper den äkta eller fejk-versionen? Såg nån video på tuben där dom varnade för fejk-versionen.
Pratar du om G1W nu? Jag tror inte det finns en genuin version, alla är mer eller mindre fejk...
Hur funkar en sån här då?
Är det vara koppla på ström så spelar den in så fort bilen används?
Wifi vill man ha för att tanka ner filmerna eller ger det nån annan funktion?
För dom pengarna kan du nog glömma WiFi, jag tar ur minneskortet när jag vill plocka ut något.
Om du hittar en kamera för 400 med WiFi så skulle jag nog inte rekommendera den...
Användarvisningsbild
av grillchips
Och om vi fortsätter, vad ansåg de skilja fejk mot icke fejk?
Jag har inte en aning om vad för variant det är som jag har, men den funkar prima så jag klagar inte.
Användarvisningsbild
av joel80
Finns ett gäng videos på Youtube om hur man kan se vilken g1w som är fake och inte. Om man beställer via ebay kan man kolla recensionerna för säljaren också.. Är det flera negativa omdömen som klagar på kvalité och ev. att det just är fake kan man ju skippa den säljaren.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag köpte en av märket Prego, priset ungefär 600 skr, skaffade ett minne på 32gb.
Körde 2x25 mil i helgen, verkar som minnet blev fullt efter halva resan?
Verkar funka bra annars.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har märkt att min billigare kamera har sämre komprimering och där tar videofilerna mer plats per tidsenhet än på min dyrare blackvue. Min G1W klarar mellan 5-6h på 32gb. (2-minutersfiler tar 200mb så när som på några mb.)

Blackvue komprimerar mer och på bästa kvalitén tar 2-minutersfiler 130mb.. Då får man plats med drygt en timme extra på ett 32gb-kort.
Användarvisningsbild
av Perra83
Joel vart har du din frontkamera sittandes i nya bilen? Under bilens kameror eller vid sidan om?

Kom på att ja har inte moterat kameran i nya bilen. Visst följde det med mer än en dubbelhäftande tejp till fästet till blackvue 600 el 650 (minns inte vilken ja har) full hd och kamera framåt, gps och wifi vet jag att den har.
Användarvisningsbild
av joel80
Den sitter under nu.. Jag fick med en extra sån där stark dubbelhäftande tejp.
Bild
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 66

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]