Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

:)
Ironisera bort saker kan ju funka ibland. Hoppas du inte menade D3 om snål vs effekt för där har Volvo slagit sina egna rekord över hur man får hk och nm att försvinna mellan motor och drivhjul.

Men jag tror inte vi kommer längre. Du har inte fått mig att hitta skäl till att Volvos rykte om att de är för törstiga, inte stämmer.

Go´fortsättning :-)-)
Användarvisningsbild
av Kaxe
V70 T5-00 ligger på c:a 1,17 l/m blandad körning
Användarvisningsbild
av opA
V50 2,4i -06
Vid mina korta resor till jobbet ligger jag och luktar på litern / mil..
Längre resor med hög fart ~0,87
Längre resor med "DrivE" i lagt: ~0,6-0,7
av Lazy
Under våren och sommaren låg min V50 T5 mellan 0,8-1,2 i förbrukning med en hel del utnyttjande av effekten, helt ok.
Nu under nov-dec ligger den på 1,3 i väldigt lugn körning, känns inte lika ok.
av svendufva
V70 D5 AWD MY 2011
Mestdels småstadskörning utan köer, 0.98 l/mil färddator, 1.24l/mil vid pumpen. Och nej, ingen tokkörning eller brännande på dieselvärmaren. Alltid elmotorvärmare inför start.
Användarvisningsbild
av opA
svendufva skrev:V70 D5 AWD MY 2011
Mestdels småstadskörning utan köer, 0.98 l/mil färddator, 1.24l/mil vid pumpen. Och nej, ingen tokkörning eller brännande på dieselvärmaren. Alltid elmotorvärmare inför start.
Låter ju hemskt för att vara diesel... ?:-/
av kamilenski
opA skrev:
Låter ju hemskt för att vara diesel... ?:-/
Det måste vara med en stor husvagn!?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Din bil har för många hål i tanken.. :D
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]