Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
joel80 skrev:Kan det vara så batmac, kanske inte är huvudled?
Var är det där? Tänkte kolla google maps... :D
Jag gissar på att bussen ska före, som jag skrev i första inlägget, men jag vet inte :)

Vet inte om länken funkar, men här ska det vara https://www.google.se/maps/@63.8084412, ... 032,18.75z
Användarvisningsbild
av batmac
Så var det det här med rondeller igen, alltså vart sitter felet?!

[youtube]Sl6Deb14tKE[/youtube]

Sen den här är jag inte helt oskyldig, jag borde kanske avbrutit omkörningen, men hur var det nu med framförhållning att blinka inför en sväng?

[youtube]tmtsOQeOllw[/youtube]
Användarvisningsbild
av vetten
Ja av dom få procent som blinkar så är det många som typ börjar blinka när dom precis svänger.
Han framför dej som svängde In på avtagsvägen hade ju kunnat antagligen börjat blinka tidigare eller hållit till höger och släppt förbi dej tidigare för att göra allt säkrare, men han svor säkert över dej som körde om just som han skulle svänga.
Sen det där med att köra rondell det verkar ju vara otroligt svårt att lära sej för massor av bilister, det är nästan så att man inte orkar bry sej längre men vi får motionera TUTAN mera :twisted:
Användarvisningsbild
av Micce1980
batmac: Framförhållning, du tycker inte att du begär lite väl mycket nu av dina medtrafikanter? :)
Användarvisningsbild
av C.W.
Blinkers är väl till för att visa att man HAR svängt..ifall nån skulle missa det
:wink:
Användarvisningsbild
av vetten
C.W. skrev:Blinkers är väl till för att visa att man HAR svängt..ifall nån skulle missa det
Aha! Är det så det fungerar :-O)
Användarvisningsbild
av batmac
vetten skrev: men han svor säkert över dej som körde om just som han skulle svänga.
Förmodligen, lika mycket som jag svor. Fick ju censurera klippet ;)
vetten skrev:men vi får motionera TUTAN mera :twisted:
Måste bli bättre på det där, är alldeles för dålig på att tuta som det tidigare påpekats :D
Micce1980 skrev:batmac: Framförhållning, du tycker inte att du begär lite väl mycket nu av dina medtrafikanter? :)
Jo, nog är det väl så. :oops:
C.W. skrev:Blinkers är väl till för att visa att man HAR svängt..ifall nån skulle missa det
Här har vi ju förklaringen. Fantastiskt.
av Uninium
Jag körde om en gödselspridare för en massa herrans år sen. Fanns det blinkers så var det inget som syntes då det slutade med att jag nitade och svängde in på samma grusväg han skulle in på. Det var ytterst nära att det vart sprutlackering av kalsongerna då :)
Användarvisningsbild
av batmac
Okej, jag vet att jag tjatar om det, men jag får inte nog. Rondeller! Rondeller för hela slanten! :lol:

[youtube]U7DFCQe8nig[/youtube]
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 66
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]