Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
zillen skrev:jag vet fan inte om jag ska skratta eller gråta... trodde folk hade lite mer kunskap än vad som nu blir bevisat :(
vet inte om det är massa inlägg som blivit raderade i denna tråden då det är rätt vanligt här inne. I vilket fall som helst så verkar det ju inte hållas koll på vem som är TS!!
Ingen mer än jag som reagerar på att multiremmen är felmonterad.
Jaså, tror du Nexus har varit framme nu igen :lol: .

Felmonterad? Tror jag väl ändå inte att den är.
Men det spelar iofs ingen roll. Tråden handlar om ngt annat. Tror jag :???:
Användarvisningsbild
av Variosboy
zillen skrev:
Är nyfiken på vad som ämnas med detta? På vilket sätt är den felmonterad enligt din mening?
av snowman
Tack för alla svar! Då vet jag exakt var kamremmen sitter och att det inte går att kontrollera den vilket betyder att det är lika bra att byta den för att unvika framtida problem.

Sen får man nog ta o kolla upp bilen man köper lite bättre innan man köper ;)
av Krakus
Och varför skulle den vara felmonterat?
Multiremmen ser exakt likadant ut på båda sidor.
Om det är det du menar. Med dess skaror.

Edit, Iaf till Volvos större motorer. Slät på ena sidan har jag inte sett på volvo.
av Krakus
vetten skrev:På samtliga mina bilar är multiremmens utsidan slät och rillad på insidan,
Ok. Då förstår jag att man kan bli konfunderad. Jag hade ribbor på V70 170hk samt V70N 2.4d 163hk.
av vexsi
OBS! Varning Volvoägare akta Mekonomen reservdelar jag köpt hela kamrem SATS också en vattenpump bröt 3.973 miles som orsakade mutorihaveri ringre och jag frågade hur lång är garantin! Responder skulle tre år! Så se upp, därför gör vattenpumpen inte varar mer än en 3973mill att alla haverera

vexsi 201210 :oops:
av Krakus
Skit. Skär vattenpumpen, följer kamremmen efter. Resten behöver man inte ens gissa.
Ny topp eller motor. Det är fan ta mig katasrof. 3 år!? :twisted:
Användarvisningsbild
av Ravi
Vojje skrev:
zillen skrev:jag vet fan inte om jag ska skratta eller gråta... trodde folk hade lite mer kunskap än vad som nu blir bevisat :(
vet inte om det är massa inlägg som blivit raderade i denna tråden då det är rätt vanligt här inne. I vilket fall som helst så verkar det ju inte hållas koll på vem som är TS!!
Jaså, tror du Nexus har varit framme nu igen :lol: .

Felmonterad? Tror jag väl ändå inte att den är.
Men det spelar iofs ingen roll. Tråden handlar om ngt annat. Tror jag :???:
Ha ha
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]