Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag har inte fått kläm på vad bilen ska andvändas till !
i mitt huve så ska du lasta massa "saker" o då är glas inte bra.
CarMan !

Mestadels varor som ligger i kartong...av olika storlek & tyngd.
Jag förstår vad du menar & skulle väl helst velat ha ett "rent" skåp...men, då jag måste kunna ta med hunden så vetefan vilka andra alternativ det finns. Har sett på vissa modeller att man där kan flytta skiljeväggen fram & tillbaks beroende på hur stor last utrymme man behöver...det hade onekligen varit smidigt.
Det är faktiskt mycket få fel på dessa bilar. Klonkstagen fram är en liten svaghet på de men annars brukar de bara rulla. visserlingen bakhjulsdrivna men är diffade :D
Finns som kort eller lång modell , turbodiesel och automat.
Dieseln går riktigt bra .
har servat ett dussin sådana och inga stora bekymmer,kopplingen byter man på ca 1 timma. (P)
Grammse !

Kanske dumt att fråga...men, iom att jag verkligen inte tycker om manuella fordon... är automat på en begagnad Toyota Hi-Ace något alternativ? Hade varit så j-a gott att köra automatare istället för att vispa fram & tillbaks & trampa på kopplingen som en epileptiker :) (inget ont om epileptiker :wink: )
thorn(tv radio) körde tidigare hiace som service bilar och automat som plågades ganska friskt milt sagt !!och över 20000 mil gick de 3 bilarna utan minsta strul med automaten. sköter man bara service så brukar det inte ställa till med några bekymmer. det är rattkrycka på automaten. men testa noga så den inte slirar i växlarna och att OD fungerar.
Grammse skrev:thorn(tv radio) körde tidigare hiace som service bilar och automat som plågades ganska friskt milt sagt !!och över 20000 mil gick de 3 bilarna utan minsta strul med automaten. sköter man bara service så brukar det inte ställa till med några bekymmer. det är rattkrycka på automaten. men testa noga så den inte slirar i växlarna och att OD fungerar.
Aha, det låter ju bra :)
Tackar !
förmin del spelar det ingen roll vilken bil du köper. men att kalla en ford transit för skrot tyder på okunskap ! det är bra bilar
& reservdelarna är billiga!

jag vet inget om tyotan tyver.
Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]