Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

E 55 AMG skrev:kolla i blocket en mercedes e klass combi 2005 a ingen taxi eller lång mil.på priset
ok kolla en volvo v70 2005 ingen taxi ingen lång mil jämför så har du svaret
ps du tog en amg e55 den bilen jag har kostade 1,2 milj 2005 vad tror du att den skall stiga i pris det är inget GULD TACKA ALLA BILAR RASAR I PRIS MEN VISSA SNABBARE ÄN ANDRA ok det är ett faktum !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men det är ju det jag har gjort annars hade jag inte uttalat mig 8) .
Mercan har sjunkit mer procentuellt(om man jämför nypris)DET ÄR FORTFARANDE ETT FAKTUM.
Funk skrev: Tjejen har en 5 år gammal Skoda, den kostade den förre ägaren ca. 35k i värdeminskning på 5 år jag är övertygad att han är gladare rent ekonomiskt än mig som "förlorat" 130k på samma tid.
Thomas

Är det verkligen så illa att familjen får betala för att bli av med Skodan? Eller hur ska man tolka inlägget? :wink:

Är man inte alltid mer eller mindre "looser" när man köper bil? Frågan är bara, med hur mycket?
E 55 AMG skrev:men det är fortfarande en BENZ (D)
Du har helt rätt en BENZ är BENZ(dom har gjort fantastiska bilar i många år.
Ett talesätt är 1motor 7karosser(det gäller i stort mercor efter 90 års modell) och iof så gällde det volvo innan 90års modell.
Vissa märken utveckas mer än andra men du har helt rätt EN BENZ ÄR O FÖRBLIR EN BENZ.
Nu är jag färdig med denna tråd.
Ha det gött vi ses vid macken :D .
E 55 AMG skrev:man köpte volvos värsting modeller v70 t5 s80t6 2001 i dag är dom biligaren änn volvos biligaste varianter av samma modell ( tex v70 140 hk 2001 utan utrusning) samma för s80.
s80 t6 skänker dom bort nästan för hämtnings pris. OK DET VA VOLVO FLAGSKEPP :-O)
Det har med hur vårt psyke fungerar att göra.

Vilken bil tror du en "Svensson" väljer mellan A och B.

Bil A har:
AC - funkar
Backsensor - funkar ej
Regnsensor - funkar ej
Cdspelare med växlare - cd funkar, växlare funkar inte
Elrutor runt om - funkar

Bil B har:
AC - funkar
Elrutor fram - funkar
Kasettradio - funkar

Det är rätt självklart att ett fåtal procent (kanske de som gillar bilar egentligen) tänker "Det där kan jag reparera" och väljer bil A, men majoriteten väljer ändå bil B. Det är något speciellt över att bilen är hel.

O pratar du då om premiummodeller som är förutom inköp, skitdyra i försäkring, soppa, och reservdelar, så har de också mer saker som kan och förmodligen är sönder. Därför brukar ju förlust på dem vara oerhört mycket större än "vanliga".

Det här gäller inte bara Volvo utan ALLA märken. Fan, man kan köpa sig en BMW 540 2001-års modell för mindre pengar än en V70 av samma år med lika många mil. Det är köparens marknad trots allt (Speciellt nuförtiden när man mäter bilens "bra"-het i kg/km av CO2).
Vilken bil tror du en "Svensson" väljer mellan A och B.betalar helförsäkring volvov70 140hk länsförsäkringar 5500 kr mercedes e55 476hk betalar 6300 kr länsförsäkringar
ps hur går det med vattnet i motorn :wink:
E 55 AMG skrev:Vilken bil tror du en "Svensson" väljer mellan A och B.betalar helförsäkring volvov70 140hk länsförsäkringar 5500 kr mercedes e55 476hk betalar 6300 kr länsförsäkringar
ps hur går det med vattnet i motorn :wink:
Volvon såklart :-DD

Jag läste förresten igår att mercedes har 30 års rostgaranti om man servar den på märkesverkstad.

/Kalle
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]