Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Dom där strålkastarna till lampor är väl ingen som monterar, när det finns original med behagligt sken?
Användarvisningsbild
av Micce1980
fjohan82 skrev: fre 28 jan 2022, 12:56 Dom där strålkastarna till lampor är väl ingen som monterar, när det finns original med behagligt sken?
Lite så :-)
Är väl ett gäng här med som fått fukt i vparts efter en tid? Tycker mig minnas det. :-)
av Okalettos
Nu såg jag färgtemperaturen på vparts.. 6000K.. Vilket vore ok iofs, men vill ju inte köra runt med strålkastare baktill, varken nödvändigt eller snyggt tycker jag :P
Vad är det för lumen och färgtemperatur på original-led måntro?
av Okalettos
Lucif3r skrev: fre 28 jan 2022, 18:06 Färgtemperaturen har inget med hur starkt det lyser att göra.

Orginal har troligen runt 4000k, varmvitt dvs.
Ja nä färgtemp och ljusmängd är olika saker 👍
av vjohnj
Lucif3r skrev:Färgtemperaturen har inget med hur starkt det lyser att göra.

Orginal har troligen runt 4000k, varmvitt dvs.
Sant. Men vi människor upplever att det är ljusare. Och varmvitt är ca upp till 3000k
av Okalettos
Det gör mig inte så mycket om det är kallvitt ljus (dock inte snyggt), men vill framförallt inte ha 'för mycket' ljusmängd (lumen)..
av vjohnj
Okalettos skrev:Det gör mig inte så mycket om det är kallvitt ljus (dock inte snyggt), men vill framförallt inte ha 'för mycket' ljusmängd (lumen)..
Köp du original, bra ljus och som ovan skrev ligger säkert på ca 4000k. Och de passa till din bil.
av UnleashFusion
Okalettos skrev: fre 28 jan 2022, 18:19 Det gör mig inte så mycket om det är kallvitt ljus (dock inte snyggt), men vill framförallt inte ha 'för mycket' ljusmängd (lumen)..
Köp original(har dessa) och dom lyser inte som vparts men på en härligt ljussken(behaglig för ögonen) och vill du se hur det ser ut i mörket, spola fram till >10.08 på klippet. har sett många ungdomar/även 40+ som kör med Vparts skyltbelysning.. det ser förjävligt ut.
6000k(vparts) ljus = Hörni, nu får ni se extra bra på baken ;-)

Det går "luftblåsor" i ledni[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Generator Pv 444

Hej! Tack för svar ja orginal Astrolite.Kolen[…]

Kontakten till ECU:n är ju alltså delad[…]