Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av JEriksson
Enkelt svar - JA
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Det borde va lag på stänkskydd bak.
av llesrof
Lucif3r skrev:
llesrof skrev:Vi som kör bakom dig tycker att du skall ha stänkskydd.
Du liger för nära (B) :wink: (D)
Om du läst allt jag skrev så förstod du nog inte vad du läste. Jag blev alltså omkörd och lättade på gasen för att släppa in en framför mig. Bilen låg nog 30 meter framför mig när det körde in i filen framför mig och stenen släppte. Eftersom det fanns bilar bakom så var det inte läge att tvärnita bara för att ta ut avstånden till den som körde om. Hade det inte vart flera bilar i en lång rad så hade jag ju inte behövt vara snäll och skapa luckan.
Färgstark skrev:
llesrof skrev:ett stenskott som spräckte min vindruta. Det kostade mig 2500:-.
Dom kan ju komma från sidan med. Carglas lagar gratis med flertalet försäkringsbolag (om man har glas)
Spräckte vindrutan skrev jag. Man lagar inte en spricka i en vindruta. Det kan komma stenskott från rymden också. Jag är tveksam till att Carglas kan laga dem heller.

:D
av Färgstark
Spräckte vindrutan skrev jag. Man lagar inte en spricka i en vindruta. Det kan komma stenskott från rymden också. Jag är tveksam till att Carglas kan laga dem heller.

:D[/quote]
Jag ber om ursäkt att jag inte förstod att den sprack direkt där i farten när ni körde. förlåt
Användarvisningsbild
av SvenB
Man ska ha stänkskydd. Röstar även på stänkskydd bak som lag. :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
joel80 skrev:Du svängde ju in så nära efter att du kört om! ;)
Om du alltid har plattan i mattan så slipper du bli omkörd ... :D :D :D
Användarvisningsbild
av ER
Att man ens tänker på att strunta i stänkskydd är skrämmande, självklart skall man tänka på sina medtrafikater i första och andra hand, sin egen "fåfänga" om "snygghet" man ändå inte ser från ratten i sista hand efter omsorgen om skogens innevånare.
av osla
ER skrev:Att man ens tänker på att strunta i stänkskydd är skrämmande, självklart skall man tänka på sina medtrafikater i första och andra hand, sin egen "fåfänga" om "snygghet" man ändå inte ser från ratten i sista hand efter omsorgen om skogens innevånare.

dock tvivlar jag på att det gör någon stor skillnad för andra trafikanter, skiten virvlar ändå upp lika mycket med skydd, bara att det virvlar kanske lite längre från bilen och fastnar mindre på bilen dom sitter på. men visst lite skillnad gör det
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS