Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kebabpizza
Äntligen! Lyckades läsa av felkoder idag på ABSen som härjat ett tag :)

Gjorde om allt från början istället för att kladda med en nerladdad VM:

VMware Player
Win7 Pro
Alla windowsuppdateringar
Senaste Java
Ingen brandvägg
Inget antivirus
Vida 2014A (för patchinstallation: Windows user account control off och kör som administratör)
Klart!

Edit, glömde nämna:
IE9
av hc1
Tjena

Jag har Volvo Vida 2014A installerat på en dator och programmet går igång och inloggningen fungerar.
Jag vill köpa en DiCE enhet på ebay nu :)

Skall jag köpa en Volvo DiCE 2014A just för att jag har version 2014A av Vida?

eller ska jag köpa en DiCE 2014D och uppdatera Vida till 2014D också, spelar versionsnumren på DiCE och Vida någon roll att de skall överensstämma?

2014D är väl nyast version av Vida iaf?

Tack på förhand :)
Användarvisningsbild
av leiwi
Dice har haft samma firmware (5.6.12) sedan en lång tid sedan så du behöver inte tänka på det utan den kan köras till alla versioner hittills . 2014 D är den sista versionen som finns tillgänglig för "gemene man"

och köper du från det företag som finns på sidan 1 i denna tråd så har i alla fall dom som dom hittills levererat varit uppgraderingsbara om det skulle behövas
:D
av hc1
leiwi skrev:Dice har haft samma firmware (5.6.12) sedan en lång tid sedan så du behöver inte tänka på det utan den kan köras till alla versioner hittills . 2014 D är den sista versionen som finns tillgänglig för "gemene man"

och köper du från det företag som finns på sidan 1 i denna tråd så har i alla fall dom som dom hittills levererat varit uppgraderingsbara om det skulle behövas
Tack för svaret! :)

Jag lyckas inte hitta 2014D updateringen av Vida, är det rekommenderat att lägga in den om man har 2014A ?
Om nån kan pm'a länk eller så till 2014D så skulle jag bli glad :-)-)
Användarvisningsbild
av leiwi
hc1 skrev:
leiwi skrev:Dice har haft samma firmware (5.6.12) sedan en lång tid sedan så du behöver inte tänka på det utan den kan köras till alla versioner hittills . 2014 D är den sista versionen som finns tillgänglig för "gemene man"

Jag lyckas inte hitta 2014D updateringen av Vida, är det rekommenderat att lägga in den om man har 2014A ?

Om din bil är tidigare än 2015 så är det helt Ok med A och du kan uppgradera vida vid senare tillfälle.
Det är inte tillåtet att länka till sådant material här .. :D
av hc1
leiwi skrev:
hc1 skrev:

Om din bil är tidigare än 2015 så är det helt Ok med A och du kan uppgradera vida vid senare tillfälle.
Det är inte tillåtet att länka till sådant material här .. :D
Ok, dåså :)

Då skall jag ta och beställa en DiCE på ebay som är uppdateringsbar för lite framtidssäkring.

Min årsmodell är 2008 så än är det ingen bråska att uppdatera då ;)

Tack för svaren :-)-)
av hc1
Då man byter bromsbeläggen på en xc70 -08 med elhandbroms ska man då använda sig av:
VIDA / Bilkommunikation / PBM / Driftstatus / "Serviceläge"
eller
VIDA / Bilkommunikation / PBM / Bromsklotsstatus / "Vänster resp. höger bromsklots frigjord, serviceläge"

Åker tillochmed kolven in och stannar där som man annars måste pressa in då man aktiverar detta i VIDA?

---

Ändring: Lyckades hitta att kolven inte åker in av sig själv.

Serviceläge på, bort med två bultar, pressa in kolven, i med nya belägg, dit med två bultar och serviceläge av.

Antar att det är det generella "Serviceläge" som skall användas :) skall inte byta klossar än men dokumenterar lite tills den dagen så det skall gå smidigt.
av Artcafe
Hejsan!
Har precis skaffat mig vida 2013a har en liten fundering! Mitt program startar upp o man kan välja bil manuellt men händer inget förutom en felkod "typeerror: egenskapen eller metoden diagnostic allowed stödjs inte av objektet" satt och skumma igenom programmet igår kväll provade och välja bil manuellt mest för o se vad som händer eftersom min Dice inte kommit ännu! men kan inte trycka på nånting alls? Antar att man måste ha en Dice kopplad till programmet?
och kan inte kolla nånting i sk offline läge? typ artnr, arbetsbeskrivning osv? :roll:

Kör win 8 med ie 11!
Användarvisningsbild
av leiwi
Artcafe skrev:Hejsan!
Har precis skaffat mig vida 2013a har en liten fundering! Mitt program startar upp o man kan välja bil manuellt men händer inget förutom en felkod "typeerror: egenskapen eller metoden diagnostic allowed stödjs inte av objektet" satt och skumma igenom programmet igår kväll provade och välja bil manuellt mest för o se vad som händer eftersom min Dice inte kommit ännu! men kan inte trycka på nånting alls? Antar att man måste ha en Dice kopplad till programmet?
och kan inte kolla nånting i sk offline läge? typ artnr, arbetsbeskrivning osv? :roll:

Kör win 8 med ie 11!
Ie 11 är inte kompatibel med vida använd helst ie9 :o
Vida fungerar utan någon dice ,dock ej diagnos eller bilkommunikation
av hc1
Artcafe skrev:Hejsan!

Kör win 8 med ie 11!
Nu kan jag ha fel men vad jag läst mig till i tråden så kommer VIDA 2015 va kompatibelt med Windows 8.
Nu är det Win7 Pro eller högre som gäller. Inte Home.

Win7 pro med ie11 allt 32bit. Inga problem. Jag kör på det. 64bit verkar folk köra också så det ska nog gå bra det också.

Updatera till 2014A eller D är kanske ett bra tips också :) 2013 är jag osäker vad som gällde då för VIDA.

Hoppas det löser sig :)
  • 1
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 241

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]

Trasig Renault Scenic