Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Brukar bara spola av den med högtryck under vintern finns ingen anledning för mig att tvätta bilen då den är lika skitig och full i salt när man kommer hem igen :roll: Enda gångerna jag tvättar bilen ordentligt med svamp under vintern är då dom lovar riktigt kallt en bra bit framöver då har den ju iaf chansen att hålla sig ren en bit framöver :mrgreen:
Användarvisningsbild
av joel80
Ja men att spola av på sånna där utomhus-tvättar där man kan köra avfettning, spolning, shampo högtryck, hetvax och avkalkad avspolning funkar ju superbra för att "hålla efter" under vintern. Tar inte många minuter... Då behöver man inte göra så många ordentliga tvättar i tvätthall.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja dom stationerna är superbra att bara spola av bilen nu under vintern. Brukar aldrig använda borsten som finns där då man känner på den att den är som ett fint sandpapper :| gud vet vart den har varit.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag hade inte ens använt borsten på sådana ställen om den varit brand spanking new. :shock:
Användarvisningsbild
av joel80
Nej borsten där går bort om man tvättar en bil från 2000-talet! :) Sett folk som använder borsten för både fälgar/däck och undersida(!) av bilen.
Men för mig räcker högtrycken bra.. Men lackskydd och att man just spolar av med jämna mellanrum så har inte skiten fastnat så hårt att man behöver borste jämt.
Användarvisningsbild
av joel80
Vart var det du bodde Lucif3r?
av llesrof
Frosnam skrev:Har idag ägt min XC70 i sex månader. 330 mil är avverkade och jag har inte tvättat den än, haha! :lol:
skitigxc70.jpg
Lite skit ser bara bra ut på dessa modeller.
Användarvisningsbild
av Zanders
Tvättad för första gången efter Ditec-behandlingen och monterat stänkskydd och sommardäck. Som att gå med en svamp på en babyrumpa, så lent och enkelt! :-)-)

Bild

Bild
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Räckvidd T6 Recharge

Hej, jag har precis fått hem min v60 T6 Rech[…]

Anliggande frambroms 740

Har beställt två satser med glidbultar […]