Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Volvos egna fungerar hur bra som helst med dieselmotorer med tanke på att de äger produktens patent och specifikationer, min är en piratkopia som inte tillverkaren i Kina har samma hårdvara i alla gånger p.g.a. kostnadsskäl.
milktrucker skrev:Erik, om det skulle vara sant som du skriver skulle det innebära att volvos egna inte skulle fungera ihop med volvos dieselmotorer
leiwi skrev:
ErikT skrev:Jag har en Super Dice Pro+ och den kan i princip allt det där, men att släcka servicelampan har jag inte lyckats åstadkomma med den.
Det kan man göra utan den på årsmodeller från 2000 och nyare (har jag för mig, och jag har en V70 från 2004), och det gäller över lag att det ska vara årsmodeller från 2000 för att den ska kommunicera fullt ut med alla enheter. Och mjukvaran styr hur pass nya Volvo-bilar du kan koppla upp den mot (2013A räcker till tidiga 2013 årsmodeller och 2014 till 2014 årsmodeller).
Volvos personbilsdieselbilar har lite andra databussar i kommunikation så därför behövs en Super Dice Pro + med annan hårdvara för att kunna läsa och kommunicera med dessa bilar.
Tittar man på E-bay så står det i beskrivningen att de också kan läsa Volvos Dieselbilar, och den är lite dyrare.

Många dumheter !!!
Vilka är dumheterna?
Jag kan villigt påstå att jag inte är en mycket sakkunnig i datakommunikationsbussar som Volvo nyttjar på personbilar, och jag själv valde att köpa den lite dyrare som enligt tillverkaren i Kina skulle klara av att kommunicera med dieselbilarna också.
Så jag utgår från vad jag har fått mig till del.
Lucif3r skrev:
leiwi skrev:Många dumheter !!!

Enda dumheten jag kan se är ditt s.k. svar... Säger man något sådant så får man väl ändå häva ur sig en motivering också.

Att det skulle behövas en Super Dice Pro+
Den vanliga "dicen " som säljs är en kopia på "Volvo dicen" med ett undantag den har inte möjlighet att kommunicera med bluetoot mellan dicen och datorn där får man hålla tillgodo med usb.

Att det skulle skija på Dice för disel och bensinbilar är helt otroligt och inte sant

Och det går att återställa servicemedelandet med vilken som hels av dom två modellerna

Det exemplaret av Super Dice Pro+ som jag har haft tillfälle att prova hade dessutom en stor brist , den gick inte att uppdatera mjukvaran på .

Dom "vanliga" kopiorna jag har och kommit i kontakt med har detta inte varit något problem.

Så att lägga mera pengar för att få en Super Dice Pro+ ser jag som både olämpligt och dumt.
leiwi skrev:
Lucif3r skrev:
leiwi skrev:Många dumheter !!!

Enda dumheten jag kan se är ditt s.k. svar... Säger man något sådant så får man väl ändå häva ur sig en motivering också.

Att det skulle behövas en Super Dice Pro+
Den vanliga "dicen " som säljs är en kopia på "Volvo dicen" med ett undantag den har inte möjlighet att kommunicera med bluetoot mellan dicen och datorn där får man hålla tillgodo med usb.

Att det skulle skija på Dice för disel och bensinbilar är helt otroligt och inte sant

Och det går att återställa servicemedelandet med vilken som hels av dom två modellerna

Det exemplaret av Super Dice Pro+ som jag har haft tillfälle att prova hade dessutom en stor brist , den gick inte att uppdatera mjukvaran på .

Dom "vanliga" kopiorna jag har och kommit i kontakt med har detta inte varit något problem.

Så att lägga mera pengar för att få en Super Dice Pro+ ser jag som både olämpligt och dumt.
Jag tackar för upplysningen.
Vad jag har förstått så är Super Dice pro+ samma som Dice Pro (och båda är piratkopior, men det kan skilja lite i komponentval underskalet), men man försöker sälja den som en bättre produkt till ett högre pris. Jag har inte haft för avsikt att påstå att det skulle krävas en Super Dice Pro+, men när jag nu läser mitt inlägg så ser jag att det kan läsas så.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]