Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Byte blir det inte utan det blir en planing utav toppen, samt renovering av ventilsäten och byte av ventiler. Men det kan komma ändra på sig då dom inte hade lyft toppen ännu.
Jag vet inte hur det slutar, huvudsaken är ju att bilen blir hyfsat frisk så att den går igenom en besiktning, sen får vi se.
Hur har bilhandlar'n betett sig nu på sista tiden då? :???:
Har han varit tillmötesgående eller mest grinig och..?

Ja jag har läst att den ska fixas på märkesverkstad men jag är mer nyfiken på hans bemötande ;-//
mattish skrev:Byte blir det inte utan det blir en planing utav toppen, samt renovering av ventilsäten och byte av ventiler. Men det kan komma ändra på sig då dom inte hade lyft toppen ännu.
Jag vet inte hur det slutar, huvudsaken är ju att bilen blir hyfsat frisk så att den går igenom en besiktning, sen får vi se.

Jasså? Skumt att dom lägger ner så mycket tid och jobb. Det går ju bra mycket fortare att bara byta toppen till en annan.
Nej jag såg det också.
Topplocket ska in till en motorslipare, det sa han imorse.

Fick reda på en trolig orsak av en motorbyggare i byn som haft lite problem med vissa suzuki. Det är de hydrauliska lyftarna som spökar pga. dålig olja, väldigt korta körsträckor vilket gör att som kan fastna. När dom fastnar så går ju inte ventilerna som dom ska och kan därför haverera.
Bilen försvann ifrån verkstaden jag lämnade bilen på. När jag fick reda på det var jag måttligt intresserad! Försökte häva köpet, men fick nix.
Nu har jag iaf fått tillbaka bilen och den både startar och går bättre än vad den gjorde innan. Skönt det iaf!

Bra att den här bilhandlaren, efter att ha fått presenterat fakta för sig, tog sitt ansvar. Jag kommer aldrig rekommendera att köpa bil av dom mtp. bemötandet jag fick vid reklamationen, men berömmer ändå för att han gjorde vid den utan att bråka mer än vad han gjorde..
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]