Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av volvoballen
Köp tips har lite förslag på bilar jag vill köpa
Min budgett är 10k.
1.volvo 855 t5 eller inte spelar ingen roll
2.volvo 740 16v helst går med gl också
3.volvo 240 gl,gle,glt
4.volvo 940 spelar ingen roll med motor
5.saab 9000 cse eller aero
Vill helst ha lite krut under huven men går med allt annat också, ge mig lite för och nackdelar med förslagen och gå inte helst efter bakhjulsdrift för att det är coolare eller en cylinder mer = goare ljud.
Tack
Användarvisningsbild
av taxi
Jag har haft en 940 -98 som gick som en dröm (tills en liten olycka, se profilbild), förstår fortfarande inte hur en sån kunde gå så bra.
Nuvarande 850 GLT kan jag åka hur långt som helst med utan att må dåligt, konstigt hög komfort faktiskt. Många nyare bilar, bla en V70 -08 låter mer i kupén. Tysta däck kanske förklarar en del.
Andra bilen, 9000 CSE -96, går också väldigt bra trots stel bakaxel. 2,0 LTT, 150 hk men känns som mer. Dessutom är denna inte mer påkostad än den mest nödvändiga servicen.
Användarvisningsbild
av taxi
Planen var en V70 -98, har haft 850 mycket längre nu än jag hade tänkt när jag köpte den.
Gäller bara att hitta en välbehållen, men jag har ingen brådska.
Tycker heller inte att 850/V70 är så mycket mer svårmekat än 940. Man får avsätta lite tid om växellådan ska bort på de framhjulsdrivna förstås, men till och med det gick ju bra för mig som amatör.
Räknar inte med sämre komfort på V70 heller, jämfört med 850.
Användarvisningsbild
av taxi
Glömde säga att jag gillar inte Saaben för att motorn är felvänd :D och den upplevs av mig som mer svårmekad också. Dessutom rostar allt på saab. Om vi inte har haft otur bara förstås.
Förstärkt kamrem

Antar att det är en sån här Gates […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]