Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har Volvo fabriker i Kina som tillverkar S40 och snart också S80?

Läste en kommentar på teknikensvarld.se som sa så ??:-/

/Kalle
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Jag läste för ett tag sedan (kommer inte ihåg var) att de tillverkar någon modell därborta men att den/de endast är till för kinesiska marknaden på grund av att för att över huvud taget få tillverka bilar där så måste de använda sig av en viss % kina tillverkade komponenter/delar & att den kvalitet vi i väst kräver inte uppnåddes.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
V70BiFuel03 skrev:Jag läste för ett tag sedan (kommer inte ihåg var) att de tillverkar någon modell därborta men att den/de endast är till för kinesiska marknaden på grund av att för att över huvud taget få tillverka bilar där så måste de använda sig av en viss % kina tillverkade komponenter/delar & att den kvalitet vi i väst kräver inte uppnåddes.
Ja det var endast för den kinesiska marknaden :arrow:

Då har man lärt sig nåt nytt jag som trodde att det bara tillverkades här hemma och i Belgien

/Kalle
Användarvisningsbild
av Funk
Det tillverkas S40 och S80 i en förlängd version i Kina, och då enbart för den kinesiska marknaden. Detta startades för ett par år sedan..

/Thomas
Användarvisningsbild
av CP2
Funk skrev:Det tillverkas S40 och S80 i en förlängd version i Kina, och då enbart för den kinesiska marknaden. Detta startades för ett par år sedan..

/Thomas
Förlängd, borde de inte vara förkortadade? (dumt skämt........)

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]