Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Kan börja med första bidraget och när jag körde började däcktrycksövervakningen larma och efter kanske 1 km stod det punktering höger fram.
Stannade vid första p-fickan och hörde att det pös från däcket. Ringde bärgaren och bilen transporterades till verkstad, däcket pluggades med plugg utifrån. Kostnad något mindre än 300 kronor.
Resten gick på försäkringen eftersom jag hade servat hos Autoexperten.

Sammanfattningsvis varnar bilen extremt tidigt och jag stannade direkt och därför går däcket hellre plugga! 😀
Har liknade erfarenhet av funktionen. Sensorerna varnade, jag kunde stanna efter bara 200m, konstaterade att en skruv satt i däcket sen lång tid då skallen var rundsliten. Tryckte på knappen i taket (VOC) och kom tillsammans med telefonisten fram till att jag kunde åka till Bilia 3km där ifrån då däcket verkade hålla luft. Fyllde för säkerhetsskull på lite mer luft på vägen dit.
De ville byta hela däcket och då måste två bytas då det är awd. Tyckte det blev onödigt dyrt så åkte 5km till annan däckverkstad som kunde plugga. Dock saknades låshylsa så fick åka tillbaka till Bilia för att borra upp hylsorna då däckverkstaden inte får göra sånt utan endast Volvo själva. Sen tillbaka till däckverkstaden igen och plugga. Under hela tiden höll däcket luft ganska bra.

En fördel med VOC i taket är att OM jag hade behövt bärgning hade jag fått det från Volvo som jag har avtal med och därmed inte behövt betala. Ringer man "fel" bärgningsbolag (läs assistansservice) kan det bli dyrt!
Vilken mjukvara har ni?

Ja lite spännande de släppte dessa buggf[…]

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]