- lör 04 maj 2024, 22:21
#1577847
Du har så rätt och ber så mycket om ursäkt för detta. Ja det är inte alltid så lätt och efterrsom jag var hemma när jag svarade så slog jag bara upp det i TSFS 2017:54 på transportsyrelsen och inte i handboken som vi normalt söker information i så hade inte tillgång till extra kommentarer som hjälp och kan erkänna att jag inte kan TSFS 2016:22 så värst bra då vi inte använder den i vårat dagliga arbete och tolkade att dettta gäller från år 2010 när de så specifikt anger detta år i texten.
Normalt sett vid osäkerhet på jobbet hade jag först slagit i vår handbok som vi har. Det år samma som TSFS 2017:54 men den är utökad med kommentarer och hjälp text som man saknar då man läser direkt från transportstyrelsen och om något är oklart så hade jag även ringt en av våra ingenjörer för att stämma av så det blir rätt innan jag tar beslut. Regeln är relativt ny och inget fel man råkar ut för dagligen ännu i alla fall. Handboken vi har är ovärdelig då den har just dessa förklarande kommentarer som hjälp. Den har även på vilket sätt vi skall kontrollera detta med mer utförliga instruktioner som ett exempel att om fordonet saknar kontakt med Ecall systemet inne i besiktningshallen så skall ka slutlig bedömning göras i samband med provkörning. Jag censurerade en del av texten och förenklade den något eftersom vi inte får dela med oss av vår handbok rakt av hur som helst men ska fråga om jag får lov att dela med mig av denna text i sin helhet och uppdaterar isåfall texten framöver.
"från vår handbok i censurerad form och förkortad förklaring i nuläget)
Kraven omfattar nya fordonstyper (M1 och N1) som typgodkänts 31 mars 2018 eller senare och tagits i bruk med stöd av detta godkännande. Denna information har vi inte och använder oss av vägtrafikregistret.
1. (Censurerar siffror och text i nuläget) eller senare, kontroll/bedömning ska ske enligt nedan
2. (Censurerar siffror och text i nuläget) och tagen i bruk efter 2018-03-30, kontroll/bedömning sker enligt nedan när utrustning finns monterad
Så jag är hemskt ledsen om jag råkade lura någon och var inte min mening på något sätt.
Hoppas ni får en fortsatt bra dag allihopa.
Normalt sett vid osäkerhet på jobbet hade jag först slagit i vår handbok som vi har. Det år samma som TSFS 2017:54 men den är utökad med kommentarer och hjälp text som man saknar då man läser direkt från transportstyrelsen och om något är oklart så hade jag även ringt en av våra ingenjörer för att stämma av så det blir rätt innan jag tar beslut. Regeln är relativt ny och inget fel man råkar ut för dagligen ännu i alla fall. Handboken vi har är ovärdelig då den har just dessa förklarande kommentarer som hjälp. Den har även på vilket sätt vi skall kontrollera detta med mer utförliga instruktioner som ett exempel att om fordonet saknar kontakt med Ecall systemet inne i besiktningshallen så skall ka slutlig bedömning göras i samband med provkörning. Jag censurerade en del av texten och förenklade den något eftersom vi inte får dela med oss av vår handbok rakt av hur som helst men ska fråga om jag får lov att dela med mig av denna text i sin helhet och uppdaterar isåfall texten framöver.
"från vår handbok i censurerad form och förkortad förklaring i nuläget)
Kraven omfattar nya fordonstyper (M1 och N1) som typgodkänts 31 mars 2018 eller senare och tagits i bruk med stöd av detta godkännande. Denna information har vi inte och använder oss av vägtrafikregistret.
1. (Censurerar siffror och text i nuläget) eller senare, kontroll/bedömning ska ske enligt nedan
2. (Censurerar siffror och text i nuläget) och tagen i bruk efter 2018-03-30, kontroll/bedömning sker enligt nedan när utrustning finns monterad
Så jag är hemskt ledsen om jag råkade lura någon och var inte min mening på något sätt.
Hoppas ni får en fortsatt bra dag allihopa.