Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Kena
#1529069
Såg en artikel i expressen om filmen och vad de missat som inte är tidstypiskt för 1973. Blev lite fundersam på 145:an som är med.... Fälgarna på den är väl turbofälgar som satt på 240 turbo när den kom typ 1982 eller nått. Alltså borde de väl inte funnits 1973? Eller har jag fel?
#1529314
Frugan bara suckar när jag påpekar sådant. T.ex en engelsk spiontriller som utspelar sig i östyskland vid muren i Berlin omkring 1962 använder dom en Amazon -65 eller nyare (4-kantiga emblem och nyare grillhalvor) Där förekommer även en Ford Zephyr MK 3. Den kan vara rätt då modellen kom 1962, men i Östberlin???
#1529877
Fälgarna kom hösten 79 inför årsmodell 80, så dom var tillbehör innan dom blev standard på Turbo. Så dom är på tok för nya. Sen är 145:an prsmodell 70, på tre år kan den inte bli så sliten.
#1530601
Amarace skrev: sön 05 feb 2023, 19:45 Fälgarna kom hösten 79 inför årsmodell 80, så dom var tillbehör innan dom blev standard på Turbo. Så dom är på tok för nya. Sen är 145:an prsmodell 70, på tre år kan den inte bli så sliten.
Då var jag inte helt ute och cyklar med fälgarna. Tänkte också att den var lite väl sliten för att vara så pass få år i trafik. Det finns ju fortfarande bilar från de åren som inte går på saltade vägar som är i liknade eller tom bättre skick.
#1530610
Har nu genomlidit alla sex avsnitten i den här vansinnigt överskattade serien, maken till utdraget och segt kriminaldrama får man nog leta efter.
Karaktärerna och miljöerna känns överhuvudtaget inte genomtänkta och varför alla dessa obegripliga hopp fram och tillbaka i tiden? Blir liksom aldrig någon "nerv".
Att dialogen sen är knappt hörbar gör inte saken bättre, så nej, inte ens Lassgård kan rädda detta magplask.
#1530612
vetten skrev: lör 11 feb 2023, 09:01 Ingen större förlust att inte se denna skitserie från SVT en riktig kalkonrulle :P
Det är ju var och en fritt att se på vad man vill.....
Men den är seg, dock tänker jag se den fortsättningsvis också
Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortr&oum[…]

Köpråd

Hej jag funderar på att köpa en ny bil.[…]

Dörrlås V-fram

Hej. Kolla kabelhärvan mellan karossen och d&[…]

Köpråd V60 etanol

Köp en nyare Saab istället, fullt med 9-[…]