Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1503837
Hm, aldrig varit med om denna spärrning, men aldrig tankat över 1500kr heller... Men vad händer när denna spärr går i då? Bara göra en "ny tankning", eller blir man "utelåst" X antal timmar/dagar?
Användarvisningsbild
av apersson850
#1503876
Ja, det kan man säkert göra, så länge det finns 1500 på kontot, eller i kredit. Jag hade ju nästan fullt, så jag brydde mig inte om att tanka två gånger.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1503881
apersson850 skrev: sön 03 jul 2022, 12:47 Ja, det kan man säkert göra, så länge det finns 1500 på kontot, eller i kredit. Jag hade ju nästan fullt, så jag brydde mig inte om att tanka två gånger.
Som tur är så går det även under 1500kr, men reservationen sätts på det som finns på kontot, istället för max 1500kr.

Men ja, är det ändå nästan fullt, så skulle inte jag heller bry mig om en vända till.

Bara varit uppe på strax norr om 1300kr sen jag (tyvärr) bytte tillbaka till bensin...
Användarvisningsbild
av frasse4
#1503882
Minns att det sved att tanka fullt i min 960 med 80 liters tank men det var ju aldrig i närheten av dagens priser
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1503975
apersson850 skrev: lör 02 jul 2022, 11:03 Under midsommarfirandet upplevde jag för första gången att den reservation på 1500 kronor, som görs när man tankar med kort, inte räckte till för att fylla tanken. Jag fick 58,69 liter diesel, men det blev inte bilen mätt på.
1500, en fis i rymden.... Jag ringde och höjde gränsen till 5000 kr. Traktorn har 200 liters tank.

Pengar rakt in i det svarta hålet till alla miljoner som lever på bidrag.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503976
VolvoB20 skrev:
apersson850 skrev: lör 02 jul 2022, 11:03 Under midsommarfirandet upplevde jag för första gången att den reservation på 1500 kronor, som görs när man tankar med kort, inte räckte till för att fylla tanken. Jag fick 58,69 liter diesel, men det blev inte bilen mätt på.
1500, en fis i rymden.... Jag ringde och höjde gränsen till 5000 kr. Traktorn har 200 liters tank.

Pengar rakt in i det svarta hålet till alla miljoner som lever på bidrag.
Det är inte bidragstagarna som är problemet. Det är den bortre gränsen på sjukskrivning som tvingar in folk för tidigt i arbete som medför följdskador på tidigare skada, för att 180 dagar inte, oftast räcker för en total rehabilitering.

Det i sin tur gör att regeringen knuffar systemet längre och längre åt vänster. Smygkommunisterna i (S) får mandat för åtgärder som leder rakt ned i fördärvet. Inte bara bensinpriset som dom ser som en inkomstkälla till statens kassa.
Har alltid röstat (M) ser inte en anledning att inte rösta (M), (SD) har varit intressant men deras program har aldrig varit moget för att flyga ännu.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk




av Lövet
#1504003
Den där delen av diskussionen ska sluta nu direkt
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1504041
Lövet skrev:Den där delen av diskussionen ska sluta nu direkt
Lövet,
Sitter du här och bästämmer!
Akta så jag inte får dig utesluten.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Lövet
#1504042
Kan vara så att jag gör det. Svepande anklagelser om "invandrare" som gör si och så HÖR INTE HEMMA PÅ DET HÄR FORUMET ÖVERHUVUDTAGET!
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]