Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Bor norr om Polcirkeln pendlar ca 5,5mil enkel väg varje dag när jag far på morgonen kan jag möta ibland postlastbilen sen helt dött. har Bi-xenon sen konventerat om helljuset till xenon sen 3st Bosch navigator xenon i grillen. MEST LJUS VINNER
Som boende i skogen, är ett brett ljus mycket bättre än långt anser jag. Ett djur på vägen 1.5km bort är skit samma, egentligen.
Djur strax innan diket betydligt närmre bilen är viktigare.

Problemet med för starkt helljus är kontrasten när man bländar av. Ögat hinner inte med.
Som att springa från ett ljust rum in i ett mörkt.
Jag vill numera ha en bra balans mellan hel och halv.

Jag körde också som spoling med en massa extraljus och gnällde över dåliga halvljus innan jag tänkte efter....
Steffe3 skrev: mån 05 okt 2020, 16:49
fjohan82 skrev:Dagens trådlyft :party: ;-)
Tror nog fanken det är årets till och med. Vet att jag sett några från tidigt -10-tal, men innan 2010 vettefanken 8-)
Så kan det absolut vara :-)
Vet att det finns andra forum som lägger ett lås på trådar efter att det ha varit inaktiva i X antal månader eller X antal år.
För detta finns olika orsaker...
Steffe3 skrev:
fjohan82 skrev:Dagens trådlyft :party: ;-)
Tror nog fanken det är årets till och med. Vet att jag sett några från tidigt -10-tal, men innan 2010 vettefanken 8-)
Det var en nisse för inte så många veckor sedan bumpade en tråd från 2008 i 85x70-sektionen :P
Så denna tråd är inte värst! :-D

edit: just det, lite före det var det någon som bumpade en tråd från 2003 i samma sektion(senaste inlägget gjort 2007 i den tråden) :-D
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]