Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
#1260438
Bara en liten fråga om någon har besökt Volvos fordonsmuseum utanför Göteborg och om det var värt tiden.Hade tänkt ta hojen dit i värmen nu på Fredag men har ca 35 mil enkel resa dit så man undrar ju om det är värt besväret.Tack för eventuella svar.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1260441
Ja det tycker jag, var där i våras senast. Tar inte så lång tid att gå igenom, men kul att se lite modeller man inte ser på gatan längre. Sonen blev helt såld på den 240 -77:a som står där så jag blev tvungen att köpa en modell av den i giftshopen. Hon som jobbade fick leta ett tag på lagret först, alla andra barn vill väl ha modeller av nya XC60 eller V60 :-D
Användarvisningsbild
av snepo
#1260457
Var där för två år sen. Helt klart värt det. Finns flera fina museum i vårat land. Motala,Köping,Sparreholms slott.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1260481
Njäää.... det fanns en fin 854 T-5R och några prototyper. Åk inte 70 mil i onödan. Är du väldigt intresserad så är det ju en annan femma. Jag var där typ 2012.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1260506
SRT skrev:Bara en liten fråga om någon har besökt Volvos fordonsmuseum utanför Göteborg och om det var värt tiden.Hade tänkt ta hojen dit i värmen nu på Fredag men har ca 35 mil enkel resa dit så man undrar ju om det är värt besväret.Tack för eventuella svar.
Kan ju bli en kul resa men dryga gärna ut den. Ta in på hotell och avnjut götet med, skön stad med många trevliga kvarter och avsluta dagen någonstans mellan tredje långgatan och Haga :)
Användarvisningsbild
av snepo
#1260653
Sen är det ju lite olika på,vad man tycker är värt eller inte. Jag kan åka långt till ett museum,om jag tycker det verkar intressant.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1260662
Jag tycker det är värt att åka dit och har väl en 30-40 mil dit.
Har varit där en gång 2010 tror jag och är sugen på att åka upp igen men familjen är inte lika intresserad så man kanske får åka skälv en dag.
Det finns ju mer än 850 t5 och prototyper att kolla på.
Gamla bilar som inte syns på vägarna idag ,nån rally bil (kopia kanske)
Gyllenhammars kontor och nån bil han kört.
Lite lastbilar om man gillar det.
Massor med annat fordonsrelaterat.
Springer lätt iväg några timmar.



/M
Användarvisningsbild
av SRT
#1261075
Tackar för svaren.Var mycket riktigt på Volvos fordonsmuseum och Hayabusan rullade på i sedvanlig raketfart mellan varven.Många fina bilar med Volvo emblem på och precis lagom mycket folk.Väl ute på parkeringen igen så var där en person som skulle snacka motorcyklar och bilar vilket ledde till om jag aldrig varit på Bynanders Motormuseum i Småland (som tydligen låg i östergötland) vilket tydligen skulle vara något utöver det vanliga.

Så på vägen hem så blev det en avstickare ut i den småländska geografin (som tydligen låg i östergötland) vilket visade sig vara värt tiden när detta såkallade fordonsmuseum hade bilar och mc i så gott som nyskick trots sin ålder.De flesta var så fina så allt som hade behövts var förmodligen att tanka upp dom och sedan vrida på tändningsnyckeln.Helt klart värt ett besök.Postar några bilder från detta kalasmuseum. (Ligger det fel så flytta gärna på inlägget).

Bildfree photo hosting

Bildhemsida gratis

Bild

Bild

Bildbilder på får

Bild

Bild

Bild

Bildfina bilder gratis

Bildfree images

Bildupload photo

Kawasaki KH 500 nedan som var en trecylindrig 500cc tvåtaktare och gick något rent fruktansvärt fort.Tyvärr många som förolyckades på dessa.

Bildse gratis film utan nedladdning

Suzuki Katana 1100cc nedan som blev en legend redan i sin egen tid.Jerry Williams bukade ju bla köra en sådan mellan sina spelningar.Katanan blev senare ersatt av Hayabusan.

Bildimage share

Bildupload pic

Bild
Senast redigerad av 2 SRT, redigerad totalt 0 gång.

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]