Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Arnold skrev:Man ser ju ibland att även bilfirmor på bytbil har plockat bort skylten eller ser till att skylten inte syns på fotona.
Ja vissa bilfirmor både maskerar skylten och uppger felaktigt regnummer och dom går ju bort, trams är vad det är.
Tuffa bud här :)

Själv bryr jag mig inte men när jag letar bil så sitter jag och kollar och jämför olika mot varandra och eftersom det inte går att kolla en bil utan regnr går jag vidare till nästa. Detta för att jag vill kolla direkt och inte maila och ringa.

Vill folk inte så är det upp till dem, det är ett tillåtet sätt att annonsera på och om det sen gör att några köpare trillar bort är bara bra för mig när jag ska sälja och har allt "öppet".
Malmstroem skrev:Att dölja registreringsnumret kan vara direkt kontraproduktivt. Jag sorterar omedelbart bort annonser som har registreringsnumret dolt, och jag tror inte att jag är ensam.
Samma här. Både Doddan och Blå hade synliga plåtar. När vi sålde Doddan (när den inte längre startade och hela rostiga dörrarna kommit fram igen... :roll: ) fotade vi dock bara 2-3 bilder, men ingen rak fram/bakifrån - dock så att man ändå såg plåten om man förstorade bilden. Och det kan jag ändå tycka är okej.
Men sådana där man inte alls kan se - nej, det går fetbort för mig...

Vilken motor har du? Hur ligger batterispänn[…]

Anliggande frambroms 740

Tack för tipset. Vad kan jag använda f&o[…]

Om man räknar med att få högre av[…]