Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noclean
Hej allihop. Gummiinläggen till framfjädrarna är trasiga på min bil. Går dessa o byta på ett smidigt sett utan o ta bort hela fjäderbenet? Sen vilka andra vanligt orsaker till "oljud" från framvagnen är vanliga på denna bil? Har ett dunkande då o då vid ojämt underlag som verkar komma framifrån. V70 -07 D5
Användarvisningsbild
av CaptainMorgan
Jag gjorde en liten nödlösning. Klöv en trädgårdslang (2-3dm) som ett korvbröd, trädde på den på fjädern så långt ner i tallriken det gick (lyfte med bräckjärn i fjädern) fäste slangen med straps. Gjorde det i våras när jag la på sommarsulorna. Fortfarande knäpptyst, innan "operationen" kunde det låta som om man knäckte en 2"X 2" regel, när man körde över ojämnheter.
av noclean
Låter som en lösning i min stil :D captainmorgan
Gör fjäderbenslagret att bilen "vandrar" i sidled på vägen lr är denna modell väldigt spårkänslig med 17" däck?
Användarvisningsbild
av Perra83
Dessa bilar är spårkänsliga.

Det ligger ett tunnt gummi i nedre sätet. För att byta det måste fjädern bort.
Sen finns det gummi att köpa på Volvo som monteras på fjädern precis som tricket med gummislangen.
Överst sitter ett fjädersäte överdraget av gummi. På det övre sätet sitter lagringen.

Tar man isär så byt allt!
av volvov702002
va senast nu ikväll hos volvo handlarn för att inhandla inför stötdämparbyte fram .

blev nya muttrar och bultar samt gummi nedre fjädersätet, fanns t.o.m till min 2002, eller dvs det är ändrat, förr va det fro.m 2004 års modell, men vad inte fanns va just dom här gummidetaljen " slangen" att fästa på fjädrarna , så jag får nöja mej med nedre gummit, är väl det väsentliga så det inte blir metall mot metall.

Alla tändspolar är utbytta till nya orig[…]

Finns det någon chans att få tag i m32[…]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som för[…]

Testa trycka på ladda medan du kör och […]