Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en v70 -02 men 2.4 liters 170 hk motorn, och nu på sistone har den orangea motorlampan lyst under varje gång jag använt bilen . Förr kunde det vara varannan eller vartredje gång den tändes (under senaste veckorna)
märker inte av någon försvagad motorteffekt eller nåt sådant och ringde till volvo här i stan för att utreda vad det kunde vara eftersom man inte får fram nån felkod .
De påstod via telefonen attt det kunde vara själva enheten som fått fnatt , men absolut ingen fara eller så eftersom ingen felkod kommit fram .

Har andra samma erfarenhet över "problemet" slocknade det eller bytte ni ut enheten ?
:(
okay ...och vad kan det kosta ? nån som har en ide ?
Rookkeer skrev:Kompisen hade likadant på Sin S80 och han gjorde rent sin Lmm sedan dess har den lyst med sin frånvaro :)

/Rookkeer
Din kompis lär ju haft felkod...
Jackson75 skrev:
Rookkeer skrev:Kompisen hade likadant på Sin S80 och han gjorde rent sin Lmm sedan dess har den lyst med sin frånvaro :)

/Rookkeer
Nej Mekonomen kalade det för spökkod, den var inte trasig men när han rengjorde den så slutade den tända motorlampan.

Sen får ni tro på det eller inte
Användarvisningsbild
av Ravi
Rookkeer skrev:
Jackson75 skrev:

/Rookkeer
Nej Mekonomen kalade det för spökkod, den var inte trasig men när han rengjorde den så slutade den tända motorlampan.

Sen får ni tro på det eller inte
Spökkod haha!
Skulle kunna gissa på främre/övre Lamdasond !?
Lyser Motorlampan så FINNS det felkod.
Med vad läser du felkoder ?
Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]