Hej!
Här kommer en uppdatering på min första fråga om mitt ev köp av en S80.
Efter lång tids vånda och efterforskning i ämnet S80, så köpte jag mig en S80 T6 aut -99 i fredags.
Innan jag slutligen bestämde mig, så var jag in till den lokala Volvo verkstaden här....
Där vi kikade på service och verkstads historien kring min S80, inga konstigheter alls så hans svar på min fråga om de var ett bra köp utifrån de fakta som vi hade då...blev att de var ett bra köp

-) .
Nu när jag åkt ett tag, med ett riktigt fånigt flin på klistrat :mrgreen: så har jag fått mina misstankar om fel som jag märkte vid provkörningen.
Framvagnen behöver lite nya delar, men är osäker på vilka innan jag lyfter och kontrollerar!
Har kommit så långt att bussningarna i länkarmarna är slut, kanske även spindellederna...är de nån mer bussning, led eller liknande jag ska kolla innan inköp?
När jag läst inlägg på nätet om S80, så har de ofta handlat om automatlådan, framvagn och kondens i strålkastarna...
Så då har jag några ytterligare frågor
1: Hur är de med förslitningar på bussningar och leder i bakvagnen?
2: I instruktionsboken står de att jag bara ska använda Volvos egen olja till växellådan, låter dyrt så finns de andra fabrikat som funkar lika bra?
3: Kondens i strålkastarna, hur blir jag av med den?
4: Om jag byter till strålkastare(orginal) med xenonlampor, går den igenom besiktningen och blir jag av med kondensen?
5: Något annat som jag behöver kontrollera eller ha koll på?
Anders