Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fremar
Tidigare ägaren verkar ha lyckats skada själva spåret som luckan skall glida i när man öppnar/stänger luckan. Gäller facelift mittkonsollen alltså och om jag försöker stänga luckan genom att dra den neråt i "handtaget" så hugger den fast i spåret. Består den mittkonsollen av flera delar så att man kan byta bara delen där spåret går eller är det hela paketet som behöver bytas?
Vet inte om något hänt med själva locket, har tittat mer på det och det är själva handtaget längst fram som vinklas framåt när man drar i det för att stänga luckan. Det resulterar i att aluminumkanten på framsidan skrapar i spåret och fastnar.
Jo jämna till spåret går har jag redan gjort, fast det hjälper inte då det blir nya hack så fort man försöker stänga locket genom att hålla i handtaget och dra igen det. Handtaget vinkar sig liksom lite framåt och skrapar upp nya hack igen, känns som att det kanske lossnat något som ska sitta längst fram på jalusiet så att handtaget inte skrapar i.

Verkar inte som det går att köpa/byta själva jalusiet utan det är hela lådan som behöver bytas ut.

Restvärde? Ja det beror väl på […]

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]