Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tim
#735779
TomasB skrev:bara rengöra engligt vad som ska göras på 12000mila service på s80:in och 16000mila servicen på v70:in. hur gör dom på verkstäderna?
Finns ingen anledning att göra rent om den inte är igensatt vilken den aldrig brukar vara. Mät vad du har för tryck i vehuset, en volvo verkstad har en sådan mätare som du bara sticker ner i oljesticksröret. Är det ett bra undertryck så behövs ingen rengörning.
av Tim
#735783
TomasB skrev:aha okey! då får ja gfixa en sådan mätare nån som har tips på vars jag hittar en sådan? har någon koll på vad trycket ska vara?

Åk förbi en volvo verkstad och fråga om dom kan mäta trycket, vilket dom borde kunna göra åt dig ute på parkeringen, om du är kund där sen tidgare borde det inte vara några problem alls. Ge dom en 100 för besväret. Mätaren finns säkert att köpa men är nog inte så lätt att få tag på.
av Tim
#735813
TomasB skrev:är inte kund på någon verkstad är en hemmapulare har som bestämt mig å göra allt själv :D
Okej. Men åk till en volvo verkstad, och gå in till någon tekniker direkt och fråga om han kan mäta. Känns troligast att du får ett ja då! :)
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]