- tis 16 apr 2013, 09:27
#746689
har kollat i vida:n nu och där fanns de hur mätvärdet på vevhus venten ska ligga -0,2kpa (eller ännu mera vakuum) med varm motor
Moderator: Moderatorer
TomasB skrev:har kollat i vida:n nu och där fanns de hur mätvärdet på vevhus venten ska ligga -0,2kpa (eller ännu mera vakuum) med varm motor
fremar skrev:Hur är det med detta på en 2.5T -05, kikade lite Vida och där verkade det som att den banjonippeln var allt som skulle göras rent vid 18k mil servicen. Enligt instruktionerna där verkade det som att servopump och generator skulle tas bort för att komma åt, behövs det eller räcker det med generatorn?Jag har hört folk byta den slangen, som för övrigt är ett vanligt fel att den spricker, utan att plocka ner insuget, så förhoppningsvis dyker det upp tips här hur dem utförde arbetet.
På 855:an kommer jag ihåg att jag plockade lös insug, bytte alla slangar och gjorde rent eller bytte oljefällan. Behöver man inte göra detta på V70N? Tror att det är en spricka eller något hål i slangen som går från ventilkåpan ner till oljefällan då det har fuktat ut lite olja på den så den behöver ju byta oavsett och då måste insuget ner ändå kanske?
Jackson75 skrev:Jag har hört folk byta den slangen, som för övrigt är ett vanligt fel att den spricker, utan att plocka ner insuget, så förhoppningsvis dyker det upp tips här hur dem utförde arbetet.Tittade mer noga på det nu när jag byter olja på bilen och den slangen är inte bara sprucken utan den är helt av precis bakom/under spridarkåpan. Vad resulterar det i om den slangen är helt av, förutom att det verkar komma ut lite olja där?
fremar skrev:Hur är det med detta på en 2.5T -05, kikade lite Vida och där verkade det som att den banjonippeln var allt som skulle göras rent vid 18k mil servicen. Enligt instruktionerna där verkade det som att servopump och generator skulle tas bort för att komma åt, behövs det eller räcker det med generatorn?
På 855:an kommer jag ihåg att jag plockade lös insug, bytte alla slangar och gjorde rent eller bytte oljefällan. Behöver man inte göra detta på V70N? Tror att det är en spricka eller något hål i slangen som går från ventilkåpan ner till oljefällan då det har fuktat ut lite olja på den så den behöver ju byta oavsett och då måste insuget ner ändå kanske?
fremar skrev:Beställde den slangen idag skulle vara nyare sorten. Har den med veck och det är där den är av. Det funkar med vanliga rostfria slangklämmor väl?Hej,
Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]
Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]