Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vesse
#734693
Hej,Fick larm om SRS-AIRBAG SERV.OMGÅENDE på min bil förra veckan,Åkte ner till volvoverkstaden och hörde mig för,Tur är så känner man några som jobbar där,Dom tog in bilen och kopplade in datorn och körde en koll,Felet var SRS-0034 Sidokrockkudde vänster fram,För hög resistans.Permanet fel,Felorsak,Avbrott i tändarledningen eller kontaktstycke mellan sidokrockkudde vänster fram och styrenhet för krocksäkerhetssystemet,Fan det blir dyrt det sa jag,Kan bli sa dom,Men kolla kabel om den är av,Vanligt fel på V70,Hem och kollade,jovisst den var av,Ner tillbaka och sa som det var,Fråga om det fanns utbyteskablar eftersom det var ett vanligt fel,Nej sa dom men det går att löda,Så får vi inte säga men om det var min bil så skulle jag göra så,Fixade krympslang av elektrikern på jobbet och började med bilen,Först av med minuskabel till batteri,Vänta en halvtimme,jorde stolen och mig själv i bilen,Skruvade loss stolen fram och bak,Sätte mig i baksätet och vek fram ryggstödet,Sen lyfte jag stolen och lutade den mot ratten,Klippte av den andra kabeln så jag fick på krympslangen,Lödde ihop kablarna och värmde med en varmluftspistol på krympslangen,Snyggt gjort enligt mig själv, :wink: Skruvade fast stolen och sätte på tändningen läge ll,På med minuskabel och allt gick bra,Men SRS varningen var kvar,Ner till volvoverkstaden och sa att det varnade än,Måste släckas av oss eller med nån som har grejer att gör det,In med bilen och koppla in datorn och körde en test,Men se nu så slockna varningen,All heder åt grabbarna på verkstaden som fixa bilen gratis,Men jag ska köpa kaffebröd till dom i alla fall,Det är dom värda,,,,,
Ac

Slangen har ju redan gett sig och jag skulle defin[…]

Är du tveksam till att bilen tål den be[…]

Fälgar

Pegasus("R")-replicor. Finns/fanns med a[…]

Vad har du för bilmodell, årsmodell o[…]