Sida 1 av 1
Hur petig vid garanti-reklamation?
Postat: sön 25 jun 2006, 21:10
av V Olovsson
Har en S60 -05 med delskinn, garantin går ut i slutet av året och jag är inte nöjd med hur skinnet är sytt på passagerarstolen. De måste ha använt en ko-ruka som modell. (kobajs... )
Ska man nöja sig med sånt, på övriga säten ser skinnet väldigt streckt och fint ut, tycker ni jag är petig som inte gillar sånt?
Postat: sön 25 jun 2006, 21:46
av vandenhoogen
Ett säte som ser ut som du beskriver borde inte gått igenom alla kvalitetskontroller, volvo brukar ha ganska så högt stälda krav på sina leverantörer av just läderklädslar. Inte alla kor som får bli volvostolar.
Reklamera.
Postat: sön 25 jun 2006, 21:47
av henka35
Jag tycker du kan påtala detta för din handlare.
Sedan om detta godtas som ett garantiärende är svårt att säga om det inte finns några direkta funktionsfel på stolen.
/Henrik
Postat: mån 26 jun 2006, 09:18
av Steff 99
Jag fick mitt baksäte utbytt (sportläder) på garanti, eftersom några sömmar var snedsydda.
Postat: mån 26 jun 2006, 09:55
av greeeken
Man ska vara väldigt väldigt petig
Postat: tis 27 jun 2006, 09:23
av nevyn
Eller så är man inte petig o lever längre... 8)
Stress är inte bra för hjärtat..
Nä, men det är klart har man betalat för en garanti (vilket man faktiskt gör) så har man ju all rätt i världen att utnyttja den!
Lycka till!