Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Ska byta kondensorn på min V70 som läcker. Har en felkod på luftkvalitetssensorn, den som sitter i torkardiket. Var inne på Volvo idag men han hittade den inte. Skulle han säkert göra men jag sa att jag återkom nästa vecka.
Någon som vet vad den kostar? Art nr vore ju bra.

Måste jag ta bort torkararmarna eller kan man lossa och vrida på plasten så man kommer åt?
av cary
Jag har samma fel så jag ringde Volvo för att höra efter. Tjejen som svarade höll säkert på i tio minuter och letade innan hon hittade sensorn, jag fick beskriva precis var den satt för att hon skulle fatta vad jag sökte. Kostnad: 1750kr nånting. Tack, det får jag fundera på blev mitt svar. Du måste ta bort torkarna och täckplasten för att komma åt den som jag ser det. Själv får jag leva med lite dieselos i kupén ibland.....
Användarvisningsbild
av Soe69
dieselmagnus skrev:Ska byta kondensorn på min V70 som läcker. Har en felkod på luftkvalitetssensorn, den som sitter i torkardiket. Var inne på Volvo idag men han hittade den inte. Skulle han säkert göra men jag sa att jag återkom nästa vecka.
Någon som vet vad den kostar? Art nr vore ju bra.

Måste jag ta bort torkararmarna eller kan man lossa och vrida på plasten så man kommer åt?

Du behöver inte ta bort torkarmar du kan bara vrida på plasten. Det är samma sensor till V70/S60 01-08
Originalnr: 30676508 05-08, Originalnr:30676344 02-04.
Bild
Bild

Om det är (oftast är det en sådan)[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D