Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
#671162
fisse skrev:
Dhaanii90 skrev:Hej , jag såg att du är intresserad utav att köpa en Autocom till din bil. Autocom fungerar till V70N -03. Jag säljer dessa för ett otroligt bra pris , alltså ett pris du aldrig skulle kunna föreställa dig. Med alla kablar och allt.


Mejla mig gärna

[email protected]
Man vill nog inte veta vad dom kommer i från heller med det priset....

det lär ju vara en Kina klon, med de funkar nog de ochså.
av jockep83
#671385
Vi använder oss av autocom på mitt jobb. Mekonomen, autoexperten, Adverkstad, ja många märkesoberoende använder sig av autocom, Bilprovningen har nu oxå börjat med det..
Min erfarenhet av autocom är att det är ett bra diagnosverktyg, funkar på 99% av alla märken.
Man kan Läsa/radera koder, Kolla realtidsdata (mycket bra vid felsökning), testköra alla funktioner bilen har, kalibrera styrenheter med mera, koda om nycklar/startspärr... Ja massa roligt..
Men som privatperson är det ju rätt dyrt att ha till sin egen bil bara,
Hårdvaran kostade 15000kr när vi köpte det, med adaptrar till äldre bilar typ slutet av 80tal..
Mjukvaran måste man köpa ca 7000kr/år om man ska ha uppdateringar.. (abonemang) annars kostar mjukvaran 9000kr att köpa utan bindning. Men då har du ju bara bilar med tills 2012, vill säga att om du köpeer ny bil om 2 år så funkar det inte på den....
av Droopy
#672004
Någon som vet om den tar modellspecifika felkoder och kan läsa av alla moduler?, antar inte men ställer frågan ändå.
av erbe
#672006
Droopy skrev:Någon som vet om den tar modellspecifika felkoder och kan läsa av alla moduler?, antar inte men ställer frågan ändå.
Ja du ser alla felkoder som du kan med ppc å volvos egen :-)-)

Å det bästa att det fungerar till de flesta bilar,många verkstäder samt bilprovningen mm använder AUTOCOM så även jag!
av Droopy
#672041
erbe skrev:
Droopy skrev:Någon som vet om den tar modellspecifika felkoder och kan läsa av alla moduler?, antar inte men ställer frågan ändå.
Ja du ser alla felkoder som du kan med ppc å volvos egen :-)-)

Å det bästa att det fungerar till de flesta bilar,många verkstäder samt bilprovningen mm använder AUTOCOM så även jag!
>Jamen då låter den ju som ett givet köp, måste kolla in mjukvaran bara först, står att den endast rullar på win XP och det har man inte tillgång till längre.

vad heter mjukvaran på fackspråk?
av erbe
#672047
Droopy skrev:
erbe skrev:
Droopy skrev:Någon som vet om den tar modellspecifika felkoder och kan läsa av alla moduler?, antar inte men ställer frågan ändå.
Ja du ser alla felkoder som du kan med ppc å volvos egen :-)-)

Å det bästa att det fungerar till de flesta bilar,många verkstäder samt bilprovningen mm använder AUTOCOM så även jag!
>Jamen då låter den ju som ett givet köp, måste kolla in mjukvaran bara först, står att den endast rullar på win XP och det har man inte tillgång till längre.

vad heter mjukvaran på fackspråk?
Jag kör Windows 7 home på ena å XP på andra inga problem! Mjukvaran heter Cars http://www.google.se/imgres?q=autocom+c ... s:18,i:153
av JohnB
#672049
Mjukvara som i programvaran du har på datorn tex Vida kallas allmänt bara Software. Mjukvara som är till en styrenhet eller till tex dice kallas firmware.

/John
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]