- tor 16 feb 2012, 17:53
jag har en V70 Bifuel aut 2006 som gått som en klocka i 12000 mil.
Men nu har det börjat krångla lite grand.
När temperaturen ligger strax över nollan eller om jag har kört med motorvärmaren så är bilen väldigt svårstartad.
Detta började förra vintern.
Om det beror på detta eller av någon annan anledning så har även lampan "Fel på avgasreningen" börjat lysa.
Den var lite av och på i början av den här vintern men nu är den konstant.
Igår var jag hos en kompis som hade en ODB-läsare och den kunde berätta för oss att det var misständningar på en cylinder och att det var intermittent.
Är det någon som har några förslag om vad det kan vara för fel?
Bilen var inne på Volvo service i våras. Då påtalade jag svårstartsproblemet men det var inget som fixades då det inte uppkommer vid 10 grader plus som det var då.
Men nu har det börjat krångla lite grand.
När temperaturen ligger strax över nollan eller om jag har kört med motorvärmaren så är bilen väldigt svårstartad.
Detta började förra vintern.
Om det beror på detta eller av någon annan anledning så har även lampan "Fel på avgasreningen" börjat lysa.
Den var lite av och på i början av den här vintern men nu är den konstant.
Igår var jag hos en kompis som hade en ODB-läsare och den kunde berätta för oss att det var misständningar på en cylinder och att det var intermittent.
Är det någon som har några förslag om vad det kan vara för fel?
Bilen var inne på Volvo service i våras. Då påtalade jag svårstartsproblemet men det var inget som fixades då det inte uppkommer vid 10 grader plus som det var då.
V70 Bifuel -06
V60 D4 -13
V90 CC D4 -18
V60 D4 -13
V90 CC D4 -18
- By ChristerN