Sida 1 av 1
Blinkers blinkar ej när jag låser/larmar på
Postat: tis 16 maj 2006, 21:19
av peter.pl
Hej!
Jag har tittat lite här på forumet och det är troligt att felet ligger i att indikeringen för motorhuv stängd inte fungerar som den skall.
Så vitt jag vet övervakas dom andra och det syns i displayen vilken dörr/lucka som är öppen.
Min motorhuv har jag öppnat och stängt ett par ggr. men felet finns kvar.
Så till frågan: Någon som vet exakt var jag skall leta efter givaren/sensorn som känner att motorhuven är stängd? (eller är det någon som tror på något annat fel?)
/Peter
Volvo V70, -03, 140hk
Postat: tis 16 maj 2006, 21:56
av Frigge
Motorhuvskontakten sitter i det vä låset (sett innifrån)
Låter helt klart som att det vore den som inte fungerar som den ska.
/Fredrik
Postat: tis 16 maj 2006, 22:02
av CarMan
när man stänger en motor huv så släpper man den från 40 cm höjd!
man trycker inte igen den!
Postat: tis 16 maj 2006, 22:09
av Loner
CarMan skrev:när man stänger en motor huv så släpper man den från 40 cm höjd!
man trycker inte igen den!
Med all respekt CarMan men fick jag se en mekaniker släppa min huv på det viset skulle jag bli allt annat än glad.
Räcker att släppa den från 10cm.
/L
Postat: tis 16 maj 2006, 22:23
av A80TD
CarMan skrev:när man stänger en motor huv så släpper man den från 40 cm höjd!
man trycker inte igen den!
Och jag som tyckte det var lite "premiumkänsla", när man kan trycka igen huven med ett mjukt och behagligt "klick" :)
Postat: tis 16 maj 2006, 22:51
av G-kraft
A80TD skrev:CarMan skrev:när man stänger en motor huv så släpper man den från 40 cm höjd!
man trycker inte igen den!
Och jag som tyckte det var lite "premiumkänsla", när man kan trycka igen huven med ett mjukt och behagligt "klick" :)
nä bäst blir vid 10 cm som Loner nämnde ovan eller max 20 tycker jag i alla fall...släpper man den vid hög höjd då kanske lamporna i framlyktorna går sönder....av smällen....
Postat: tis 16 maj 2006, 23:15
av Alminjo
man ska känna sj fram vilken höjd som passar bäst... ju lägre desto bättre
Postat: ons 17 maj 2006, 13:12
av Moody
Verkar dock som motorhuvskontakten är aningen opålitlig. Trycker man ner huven förbi klicket riskerar man få "Låser utan att blinka"-syndromet. Släpper man den (från 10-20 cm) så funkar låsblinkningen som det ska.
Postat: ons 17 maj 2006, 19:35
av CarMan
släpper man från 20 cm så går den säkert igen, men 10 cm, då riskerar man att bara ett lås går i & då får man dett problem med att bilen inte blinkar.
att trycka igen huven kan skapa bulor huven & bör därför undvikas, att slååa huven från 60 cm tar den ingen som helst skada av!