Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative
#583844
Omek skrev:
Provocative skrev:Trevliga Omek är inne och hjälper till med alla sina praktiska tips. Tur att vi har dina expertråd här på forumet.
Har jag trampat på en öm tå måne?
Jag använder mig av stålhätta. Så personligen så skiter jag i vissa individer som tror att de är något bakom sin anonymitet. Däremot är det synd att vissa individer kan härja fritt och ev skrämma bort de som har ömma tår. Den dagen du har något vettigt att komma med så kommer även du att få en aning respekt av mig.
Användarvisningsbild
av stooges
#583867
En fast krok klarar sig bättre än en delbar om den sitter på för jämnan.

Ja du är inte dum du....Skulle vilja se någon ta bort en fast krok då och då ?:-/
Användarvisningsbild
av gooose
#583870
stooges skrev:En fast krok klarar sig bättre än en delbar om den sitter på för jämnan.

Ja du är inte dum du....Skulle vilja se någon ta bort en fast krok då och då ?:-/

Den dag man gör det så kommer man upptäcka att den oxo sitter fast det rostar ju även här... :lol:

//Goose
av 2444ever
#583871
Går inte o deleta i tapatalk...

Men i alla fall, utan att ta ställning i personfrågan här som många verkar syssla med så:
Han menar fast krok jämfört med delbar som sitter på för jämnan.
Användarvisningsbild
av emastar
#583966
Vedhuggaren skrev:
emastar skrev:Jag vart ut för exakt samma sak. Tog saken i egna händer, kröp in under bilen och skruvade isär skyddet på kroken, och sen hjälpte jag sprinten på traven med en stor skruvmejsel av den platta sorten. Men lite lirkande så lossnade skiten tillslut, sen var det renovering som gällde. Hade kommit in massa smågrus som gjorde att sprinten inte gick att få upp ordentligt, men efter nogrant rengjort och smörj upp alla detaljer så skruvade jag ihop kroken och sen provmonterade jag den. Och den har aldrig funkat så bra som nu..
Sparade en massa pengar på detta och det var inte så tidskrävande.. Tog mej en timma ca.
Värt ett försök iallafall?
Hej
Ja men det måste jag prova i helgen. Jag har också trott att det kommit smågrus bakom och blockerar. Kan ju egentligen inte vara något annat.
Tack för tipset...
Min blev som ny efter den lilla renoveringen :D Är ialalfall värt ett försök! Och ganska kul att spara pengar dessutom ;)
Användarvisningsbild
av Vojje
#583971
Emastar skrev: Sparade en massa pengar
Det var kanske att ta i, men du slapp en onödig kostnad och det är inte heller det sämsta :P .

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]