Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative
Duktig som jag är så var jag tvungen att backa in i en jordvall vilket fick till följd att avgassystemet krökte sig och ändröret flög bort.
Nu kan jag inte få ordning på det så jag ger upp. Systemet är ett sportavgassystem som tidigare ägare har satt dit.
Själv är jag inne på att byta till orginal. Bilen är en S60 T5-01 och Volvo vill ha 7000 för ett nytt system. Det kan de glömma. Därför har jag kollat på skroten. Men det finns inga till just min motor.
Är det någon som vet om det skiljer på systemen mellan T5 och övriga system? Om det är samma är problemet löst. Det vimlar av system till andra motorer.
Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag är tämligen säker på att det är samma till T5 och 2.4T, icke turbo har mindre dimensioner på rören.

/Martin
Användarvisningsbild
av Magnus308
Jag är också ganska säker på att det är samma system på T5 och 2,4T
det fanns en massa såna begagnade på Blocket förut och det kanske
finns fortfarande.
av Provocative
Blocket hade ett som var sålt :D
Men tydligen passar det även från V70 så jag jobbar vidare. Återkommer när rören sitter där de ska. Tack för svaren=)
av Turunen
Annars finns ju alternativet till ett sportavgassystem, Går på en cirka 4000:- från katt o bak. Blir ju minimal skillnad på ljuder eftersom du inte installerar någon grövre katt :)..
av SlimShady
Jag kan verkligen rekommendera Simons sportavgas. Jag har det på min V70n T5, 2 x 2" halvsats. Kostade ca 3000-3200 kronor har jag för mig. Låter inte mycket alls så länge man inte gasar fullt, då är det ett härligt dovt ljud.
av Provocative
Problemet just nu är att ekonomin inte tillåter trasig bil just nu. Nu ska vraket bara få gå till jag har råd att byta. De billigaste systemen som jag kan hitta ligger på närmare 5000kr. Vart hittade ni de som var billigare?

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]