Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lockr
Jag äger en Volvo v70 d5 -06 som nu har rullat 25.000mil, och nu vid senaste service så gav de utslag om partikelfilter. Är det något filter som går att rengöra eller måste man köpa nytt? Kan man göra själv?
av Harmonica
Då jag själv står valet och kvalet hurvida jag skall välja en V70 D5 -06 eller en V70 2.4 170 -05 så kollade jag upp detta idag och enligt de 2 olika verkstäder jag ringde så skall filterna i många fall gå att bara rengöra.

Kommer nog välja en diesel för ju mer jag läser så ser jag ingen mening med en bensinbil såvida den inte är MYCKET billigare än dieseln och att det isf skulle krävas flera år att komma ikapp den högre inköpskostnaden på en begagnad bil. Hittar man en runt ca 20 000 mer i inköp kontra bensindriven Volvo V70 så är man ju ikapp rätt fort!

För nog ändå läsa på lite till! :)
av philipf
Filtrena skall göra rent sig själva, men dock ej helt.
det går att bränna ur dom men vet ej hur. vet inte om dom gör det med datorn eller manuellt.
Jag har bara provat på en peugot. den skulle stå på 4000rpm i 3min. och sedan slå ifrån. efter 8min på 4000rpm fick jag avbryta själv:p
Användarvisningsbild
av hollan
när du går en påtvingad regenerering så görs de med hjälp av vida då står bilen på ca 3000rpm i 20-40min sen får man byta oljan efteråt för den blir ganska utspädd och bilen måste stå utomhus annars finns de risk för att de börjar brinna i avgaslangen för de blir rejält varmt

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]