Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Makedon
Ni som haft samma problem med missljud i framvagnen,kanske kan hjälpa mig med min senaste problem.
Idag vid körning hörde jag missljud (kanske klonk) också vid körning över minsta ojämn vägglag. Det var ingen förändring vid svängning med ratten, vänster eller höger sväng. Sen på parkeringen tryckte jag på bilen övan på stötdämparen och bilen gungade (fjädrade) fram vagnen upp och när.Då hörs missljudet i fram vagnen nånstans. Spelar ingen roll vilken sida trycker jag på, över vänster eller höger stötdämparen,missljudet hörs med samma intensitet.
Bilen är XC70 06.
Tack för alla svar.
av SilverV70N
Makedon skrev:Ni som haft samma problem med missljud i framvagnen,kanske kan hjälpa mig med min senaste problem.
Idag vid körning hörde jag missljud (kanske klonk) också vid körning över minsta ojämn vägglag. Det var ingen förändring vid svängning med ratten, vänster eller höger sväng. Sen på parkeringen tryckte jag på bilen övan på stötdämparen och bilen gungade (fjädrade) fram vagnen upp och när.Då hörs missljudet i fram vagnen nånstans. Spelar ingen roll vilken sida trycker jag på, över vänster eller höger stötdämparen,missljudet hörs med samma intensitet.
Bilen är XC70 06.
Tack för alla svar.
Jag gissar på krängningshämmarstagen. Hade samma problem på min V70 med ett "klapprande" ljud vid minsta ojämnt väglag. Bytte mina och nu är bilen tyst...

/Fredrik
av Stefan62
Har samma problem och det är med näst intill 100% säkerhet et av krängningshämmarstagen som "klonkar".

Enkelt att byta själv om man har nånstans att hålla till. Biltemas duger bra!

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]