Sida 1 av 2

-Aggregatrem till S60 2,4T?

Postat: ons 05 apr 2006, 19:53
av LJN
Micro.se säljer multi-ribb-rem till S60, fabrikat Gates som är ett känt fabrikat för drivremmar.

Fråga, någon som har negativa erfarenheter?

/Lennart

Postat: ons 05 apr 2006, 20:33
av Frigge
Har inga erfarenheter av det märket men OM det är dåligt o den går av så räkna med STORA kostnader när bitar av den går in i transmissionen o gör så att kamremmen hoppar. Personligen skulle jag välja original !


/Fredrik

Postat: ons 05 apr 2006, 21:12
av CarMan
Vad är det för prisskilnad?

Postat: ons 05 apr 2006, 23:20
av G-kraft
Frigge skrev:Har inga erfarenheter av det märket men OM det är dåligt o den går av så räkna med STORA kostnader när bitar av den går in i transmissionen o gör så att kamremmen hoppar. Personligen skulle jag välja original !


/Fredrik

Man vet aldrig vad som händer gällande orginal eller icke orginal....
Min mor äger en volvo s60 sedan fabrikat..2001, sv-såld, mätaren står nu på 6000mil, kamremen fick sitt eget liv och gick sönder samt tog sönder en massa delar av plastrammen runt omkring som började att smälta av nån anledning, OCH, en massa bitar flög hit och dit i transmissionen, och detta hände under bilfärd på 50km/h

kostnad ?, självrisk 8000:- , skadan ? helt ny motor...!!! ( enligt volvos prisuppgifter 30.000:- / 40.000:- )
och detta va en nybil sedan köp från Volvo handlaren...

Säger inte att alla är dåliga, men man vet ALDRIG vad som kan hända..

Postat: tor 06 apr 2006, 05:55
av LJN
-Boys, frågan avser aggregatremmen dvs. rem till generator, AC och styrservo. Prissskillnad, ungefär halva priset.

/Lennart

Postat: tor 06 apr 2006, 07:35
av Perra N
Hur skulle multiremmen kunna gå in i kamremmen? Där sitter ju kåpor emellan!? Volvos "Original" remmar är Gates tillverkare till.......

Postat: tor 06 apr 2006, 08:10
av nevyn
Är man inne o byter remmar o sånt själv har man oftast bättre koll än verkstan på när nästa byte skall ske.. Alltså är risken för att remmen blir så dålig att den går av minimal. Att remmen skulle gå av av någon annan anledning än förslitning ser jag inte som sannolikt, och i det fallet är det ju uppenbarligen ett fabrikationsfel som tillverkaren får ansvara för.

Postat: tor 06 apr 2006, 17:37
av CarMan
LJN skrev:-Boys, frågan avser aggregatremmen dvs. rem till generator, AC och styrservo. Prissskillnad, ungefär halva priset.

/Lennart
Det där tog du ur luften, så frågan står kvar ! vad är det för prs skillnad :evil:

Postat: tor 06 apr 2006, 17:39
av CarMan
Perra N skrev:Hur skulle multiremmen kunna gå in i kamremmen? Där sitter ju kåpor emellan!? Volvos "Original" remmar är Gates tillverkare till.......
Mycket vanligt förekomende på Renault.
remmen letqar sig in innanför kåporna & får kamremmer att kugga över & visp så har man ett gäng krökta ventiler m.m.

Postat: tor 06 apr 2006, 18:16
av LJN
Carman: Här tas inget ur luften, hur kan du påstå det när du tydligen inte själv vet ???

Volvo orginal gates rem 480.-

Micro gates rem 254.-

/Lennart