Sida 1 av 2

volvo t6 hastighets spärren

Postat: tor 23 mar 2006, 20:59
av lage1
Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250

Re: volvo t6 hastighets spärren

Postat: tor 23 mar 2006, 22:01
av Hellrider
lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250
chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar

Re: volvo t6 hastighets spärren

Postat: fre 24 mar 2006, 21:21
av elmuppo
Hellrider skrev:
lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250
chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
Ofan. Det har vi inte märkt.

//Branx

Re: volvo t6 hastighets spärren

Postat: fre 24 mar 2006, 22:02
av CarMan
branx skrev:
Hellrider skrev:
lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250
chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
Ofan. Det har vi inte märkt.

//Branx
så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:


en turbo snurrar inte fortare bara för att du kör fortare, dock så snurrar den oftast för fort om bilen är trimmad!

Re: volvo t6 hastighets spärren

Postat: lör 25 mar 2006, 10:34
av Hellrider
branx skrev:
Hellrider skrev:
lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250
chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
Ofan. Det har vi inte märkt.

//Branx
på mätarn ja,,,,

Re: volvo t6 hastighets spärren

Postat: lör 25 mar 2006, 10:36
av Hellrider
CarMan skrev:
branx skrev:
Hellrider skrev: chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
Ofan. Det har vi inte märkt.

//Branx
så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:


en turbo snurrar inte fortare bara för att du kör fortare, dock så snurrar den oftast för fort om bilen är trimmad!
ö nä men du kanske känner till problemet med returrören?oljan får ju jobba ganska hårt om du ska sega upp över 250 me en sån seghäck,då fattar du ju vad som händer med turbon med tanke på den grymma vinkeln på rören?

Re: volvo t6 hastighets spärren

Postat: lör 25 mar 2006, 13:04
av CarMan
Hellrider skrev:
CarMan skrev:
branx skrev: Ofan. Det har vi inte märkt.

//Branx
så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:


en turbo snurrar inte fortare bara för att du kör fortare, dock så snurrar den oftast för fort om bilen är trimmad!
ö nä men du kanske känner till problemet med returrören?oljan får ju jobba ganska hårt om du ska sega upp över 250 me en sån seghäck,då fattar du ju vad som händer med turbon med tanke på den grymma vinkeln på rören?
det lär vara väldigt lite skilnad på att åka 250 & åka över 250. luftmotståndet är gaska högt då så turmon vilar ju knapast.

Re: volvo t6 hastighets spärren

Postat: lör 25 mar 2006, 23:24
av Hellrider
CarMan skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev: så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:


en turbo snurrar inte fortare bara för att du kör fortare, dock så snurrar den oftast för fort om bilen är trimmad!
ö nä men du kanske känner till problemet med returrören?oljan får ju jobba ganska hårt om du ska sega upp över 250 me en sån seghäck,då fattar du ju vad som händer med turbon med tanke på den grymma vinkeln på rören?
det lär vara väldigt lite skilnad på att åka 250 & åka över 250. luftmotståndet är gaska högt då så turmon vilar ju knapast.
ö nä just det,,?,,,

Postat: lör 25 mar 2006, 23:47
av CarMan
Jag kan förtydliga.
Turbon vilar knapast när du åker 250, så det lär inte vara nån skilnad att åka 270.
det är ju inte därför spärren sitter där, för att nån räknat ur att allt håller i 250, men pajar vid 260.

Postat: lör 25 mar 2006, 23:50
av Hellrider
CarMan skrev:Jag kan förtydliga.
Turbon vilar knapast när du åker 250, så det lär inte vara nån skilnad att åka 270.
det är ju inte därför spärren sitter där, för att nån räknat ur att allt håller i 250, men pajar vid 260.
ö nä men motorn är ju skrä onödigt å fresta ihjäl den,det går ju ganska segt från 250-270 eller va det nu var hastighet,å med dom muppturbona så går det ju garanterat åt skogen,pressa allihop istället