Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av turbo t5
Hej vi var i väg och handla lite möbler på ikea i söndag och när vi skulle fälla baksätet för att lasta in så gick det inte att få ner ena halvan av sätet det händer inget när man trycker på knappen.Så vad ska man göra nu ? är det något man kan laga själv eller måste man åka iväg med bilen till volvo och vad kan det kosta?? ?:-/
Bilen är en v70 t5-01..
av Fred
De där knapparna kan vara lite luriga...testade ni att rycka ryggstödet fram och tillbaka samtidigt som knappen trycktes in? Jag brukar alltid få rucka lite för få in knappen den där sista lilla millimetern som lösgör ryggstödet.

Mvh
/Fred
av Fred
Ajdå...det låter inte så bra...tyvärr har jag inte råkat ut för det själv och då vill jag inte ge mig in på att komma med tips. Hoppas någon annan vet... :roll:
av v70nturbo
För ett par år sedan hände samma sak på min bil. Jag vek undan klädseln och tryckte på armen med en skruvmejsel.
Sedan fick jag byta låsknapp hö bak ryggstödsfällning. Därefter smörjde jag upp detaljerna. (Du kan ju tjuvtitta på den sidan som är okej för att se hur det fungerar)

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]