Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på Er.

Har en V70 -01. Spolarmotorn till framrutan har börjat käka säkringar med jämna mellanrum. Det konstiga är dock att jag ibland kan spola 20 till 30 gånger innan säkringen går och ibland kan säkringen gå efter första spolningen. Någon som har en bra idé på vad lösningen kan vara? Finns det historik om att spolarmotorn kan börja uppträda så här.

/BM
Hade samma på min V70 när höger strålkastartorkare krånglade , när jag spolade så startade torkaren men nöp fast ibland och stannade och då gick säkringen så att spolaren slutade fungera, det är samma säkring till strålkastartorkarna och spolaren tyvärr.
Prova att skruva av torkararmarna till strålkastarspolarna
Hmmm.. torkararmar på spolarna..... :D

sorry kunde inte låta bli.

Däremot tror jag inte det hjälper att ta bort armen då det är inne i motorn det kärvar när detta fel kommer,armen i sej bromsas inte mycket av glaset.
Tack för svaren.

Skrev dock inte det i början av tråden men det var efter att jag monterat bort torkaramarna som problemet började. Dock monterade jag bort armarna av anledningen att ena sidans motor stannade mitt på glaset och inte i sitt ursprungliga läge. Kanske kan ha att göra med att motorn till armen börjat kärva.
Mina problem slutade för när den högra torkaren stannade för gott förra våren , när det nu blir lite varmare framemot sommaren så ska jag ju montera nya strålkastare och grill och då ska bägge torkarna tas bort så man slipper detta problemet framöver.

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]