Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bagar´n
#46805
Nyss monterat på hankook K107 225/40-18.Känns helt okey än så länge.Har inte kört med 18" tidigare så har iget att att jämföra med.

Bagar´n
Eskilstuna
Användarvisningsbild
av gun_shot
#46843
tja jag har satt på ett billigt allternativ (vredestein t-track). dom är rätt tysta tycker jag.med bra grepp... lycka till med köpet
av Pebben
#46848
Loner skrev:
Pebben skrev:.
Dunlopp SP Sport, bra grepp men helt kass grepp på vått och så mjuka att de slits för fort.
Ajaj, tror det sitter sånna på min bil nu.. är dom helt värdelösa på våt väg?

/L
Skall ju tillägga att de satt på en M5:a med 400hk. Men körde du på våt väg kändes det som att köra på blöta löv. Det var rätt så bra grepp rakt fram samt sidogreppet var okej tills det väl släppte men började det glida så gled det väldigt lätt. Därför blev det lömskt med bakhjulsdriven bil eftersom när det väl släppte var det svårt att häva sladden. Tror dock att de är helt okej på din bil även eftersom den är lite mindre sladdbenägen ;)
av Pebben
#46849
greeeken skrev:Förra sommaren hade jag 17" 215/45
Bytte till bredare bak 215/45 17" fram o 255/45 17" bak
Hmm, låter väldigt dumt att ha större diameter på bakhjulen? Måste se förjävligt ut i mina ögon med bilen lutande framåt?
av Pebben
#46851
Bosa skrev:
Pebben skrev:Just nu sitter det Bridgestone Potenza 18" på min, men det är ett fruktansvärt vägljud.
De bästa däcken jag har haft pris/prestanda är Yokohama AVS Sport, vad noga med att det är sportdäcken för Yokohamas standarddäck är riktigt dåliga. Sportdäcken är grymt slitagetåliga, snyggt mönster, bra grepp dock även där lite högt vägljud.
Dunlopp SP Sport, bra grepp men helt kass grepp på vått och så mjuka att de slits för fort.
Hade på en 325:a Conti SportII, de var riktigt bra däck.
De bästa av alla som jag har haft är Bridgestone Potenza S-03, inte billiga men riktigt på alla sätt och dessutom väldigt tysta.

Kul att vara här på forumet förresten.
Körde Potenza S-03 i dimension 215-40/17 på förra bilen och jag tycker de hade högt vägljud. Däremot så blev jag faktiskt lite smått imponerad över hur länge de räckte, körde två somrar och det blev väl 3000-4000 mil och de var ändå inte tvärslut när jag gjorde mig av med dem. Var bra grepp i dem både på torrt och vått väglag. Satt monterade på en V40, kanske skiljer lite på olika bilar hur mycket vägljud som genereras.

Vilka Potenza har du nu? RE 040 kanske?
Har en kompis som hade S-03 som också gnällde på vägljudet, han kör Volvo S60. Jag hade min på en BMW 530 så det kan ju vara så att BMWn är tystare också.
På Volvon jag har nu är det gamla -02or och låter riktigt mycket eller så är Volvo kass isolerade. Men vinterdäcken är tystare.
av maruder
#47124
nokian 205/55-16 NRVI går bra fin sido stabilitet, bra grep i väta....

Manövreringen av interiörbelysningen ell[…]

Köpa s40/s60?

När man är ung vill man säkerligen […]

D4 balansaxlar

Nu är ju inte tråden helt ststistiskt s[…]

KLONK

Går 16000mil. Olja bytt ganska nyss.. samt […]