Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja alla Volvoälskare!

Är det nån som vet om det är samma strålkastartorkarmotor på XC70-04 som till andra V70N?

Har fått tag på 2 st till från en V70 som jag hoppas passar på min xc70!

Har sett att man måste ner med fronten på de vanliga modellerna, samma sak gäller XC70 antar jag! Nån som utfört detta?

Tack på förhand

Henrik
av farbrorblå
Hej Henrik!

Jo det torde vara samma motor. Att plocka ner fronten var ett rätt smidigt ingrepp faktiskt efter att ha kollat alla fullständigt lysande beskrivningar på forumet!!
En torx i hjulhusen på var sida, några clips högst upp ovanför grillen, pilla loss dom små 4-kantiga skyddsbrickorna vid regskylten med ett fiskben eller motsvarande för att inte skada plasten och var sedan försiktig med kablaget till dimljusen. Dra hela fronten rakt ut. Glöm inte att ta bort torkararmarna, sen var det lite pill med att få ut motorerna men absolut inget omöjligt eller ens svårt.

Manövern har du säkert redan läst dig till men jag kunde inte låta bli att skriva.... :D
Lycka till!

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]