Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kaikon
#436317
Hej skall byta absenheten på min s80 turbo 99a och har nu fått tag i en som passar mekaniskt sett på abspumpen,men nummret stämmer inte överens med den gammla, så jag undrar om det är någon som vet om det går att omprogramera absenheten genom att lägga in ny progrmvara eller hur man gör?
Tacksam för alla svar.
av kaikon
#436584
Felet på den gammla är att en massa lampor lyser samt att det står i datan, bromsfel stanna omgående, och i bland växellåda service erfodras och stc service erfodras, samt att den rycker i växlarna, mm.
Användarvisningsbild
av JRS
#436656
jag har ett liknande fel på en 01a,,styrenheten har ett periodfel,,kommer ibland,,funkar ibland,,men när jag talade med volvoverkstan fick jag uppfattningen att man byter hela enheten,,kopplar loss bromsrör osv. har jag fattat fel???
av Mich
#436851
Är det någon större skillnad på ABS burken till denna bil (S80 99a) och burken i 850 -96?
Tänker då på det mekaniska, elektronik och mjukvara inuti är säkert skillnad på.

och hur är den jämfört med burken i en V70 -06 (BCM - Styrenhet bromssystem)?

PS. Jag fixade min ABS burk i 96an för flera år sedan :) Det klassiska med glapp till bakre sensorer.
Användarvisningsbild
av JRS
#437252
Verkar inte finnas några trådar,,,nån som har bild på just elektronikdelen,,

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...