Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaob
#422933
Självklart hade han glömt att beställa insugspackningen men den när beställd nu iallafall...

tveksamt om det går att vika undan ett rör hade funkat om det varit en slang. men det är ju ett stumt rör som kommer från servopumpen.
#423004
Det går bra att vika undan röret från servopumpen om man är försiktig.
av jaob
#423020
okej låter knepigt men jag ska prova :D...
Men väntar nån vecka till när semestern har börjat så man har gott om tid på sig ifall nått skulle strula :).

Om nån kommer på nått mer som man behöver veta så hojta till.. annars så kör jag på efter pettsons guide.
av Andis
#423302
Ta gärna lite bilder och lägg upp på hur det ser ut på din 2,4 T samt hur illa det såg ut i din oljefälla.

Lite nyfiken skulle gärna villja se lite bilder från en sån operation på en motor som liknar min 2,5 T

Mvh
Andis
av jaob
#427174
Nu har jag bytt vevhusventilations burken mot en ny och kollat dvs slangar.... Men det hade gått att köra ett tag till utan problem... men visst det va lite gojsigt i burken när jag kapa upp den... så jag tvivlar på att den är bytt förut... Bilen har gått 20k mil snart.

Det va riktigt bökigt tycker jag att fixa det, då guiderna inte hjälpte mig så mycket då det inte såg lika dant ut.
Men det går om man har gott om tid vi va även 2st och det underlätta väldigt mycket.

Kan fixa lite bilder på hur det såg ut lite på min om nån är intreserad.
av Andis
#427575
jaob skrev:Nu har jag bytt vevhusventilations burken mot en ny och kollat dvs slangar.... Men det hade gått att köra ett tag till utan problem... men visst det va lite gojsigt i burken när jag kapa upp den... så jag tvivlar på att den är bytt förut... Bilen har gått 20k mil snart.

Det va riktigt bökigt tycker jag att fixa det, då guiderna inte hjälpte mig så mycket då det inte såg lika dant ut.
Men det går om man har gott om tid vi va även 2st och det underlätta väldigt mycket.

Kan fixa lite bilder på hur det såg ut lite på min om nån är intreserad.
Japp jag är intresserad av att se bilder, lägg gärna ut en på hur gojsigt det var i burken.
Hur såg det ut i anslutningen mot blocket, var det mycket igensatt det röret? Samt slangarna var det något gojs i dom?

En annan liten fundering jag har hur ofta har du bytt olja på din, borde ju påverka hur mycket gojs det bildas tycker jag.

Mvh
Andis
av jaob
#427642
Andis skrev:
jaob skrev:Nu har jag bytt vevhusventilations burken mot en ny och kollat dvs slangar.... Men det hade gått att köra ett tag till utan problem... men visst det va lite gojsigt i burken när jag kapa upp den... så jag tvivlar på att den är bytt förut... Bilen har gått 20k mil snart.

Det va riktigt bökigt tycker jag att fixa det, då guiderna inte hjälpte mig så mycket då det inte såg lika dant ut.
Men det går om man har gott om tid vi va även 2st och det underlätta väldigt mycket.

Kan fixa lite bilder på hur det såg ut lite på min om nån är intreserad.
Japp jag är intresserad av att se bilder, lägg gärna ut en på hur gojsigt det var i burken.
Hur såg det ut i anslutningen mot blocket, var det mycket igensatt det röret? Samt slangarna var det något gojs i dom?

En annan liten fundering jag har hur ofta har du bytt olja på din, borde ju påverka hur mycket gojs det bildas tycker jag.

Mvh
Andis

Anslutningarna i blocket peta jag rent med lillfingret va inte så skitigt där. Sen kolla jag med buntband för att se om det va fri väg ner till tråget, vilket det va.
slangarna va inte heller nått skitiga just, dom trodde jag skulle vara värre än dom va.
Jag har bara haft bilen i ca 1 år så har bara hunnit med att bytt olja 1 gång. körde nästan 2000 mil innan jag bytte den, då den va bytt strax innan jag köpte bilen ( oljan såg frächs ut ).
Har även kört mycket kortsträckor typ 3 - 4 km 2 gånger varje dag i 1 år.

Men tvivlar på att den är rengjord förut men tanke på att det fanns lite gojs i burken och så mycket skulle nog inte kunna bli på några tusen mil..

ska försöka få upp ett par bilder av dom få jag hann med att ta.

Men det va mycket anolunda mot dom andra guiderna...

Sitter en typ banjo koppling under och i insuget där det går en luft slang och kylarvätska slang till, den är det bökigaste att släppa på tror jag då det är väldigt trångt. även röret till gasspjället sitter fint till om man nu väljer att släppa på det som jag gjorde. några stag eller liknande fanns inte under insuget som det står skrivet om i dom andra guiderna. sen va man tvungen att dela på soppa ledningen och det va en speciall anslutning med fyra hullingar som man va tvungen att pressa in för att kunna dra isär. gick bra om man tröck in en bit RK runt om i anslutningen... finns nog bild på det.

Tips på ställen att lägga upp bilder på??? Gratis ska det va.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]