Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus308
#414199
Dustin skrev: 4. Hur funkar det med filter, har ingen lust att sätta koaxialer längst ner i dörrarna, vill köpa ett kit och även byta den separata diskanten. Frågan är om filterna sitter i högtalarna eller någonstans på vägen?!
Köper du tex ett sånt kit som nedan får du separata filter dvs dom två svarta boxarna.
Jag tänker köpa ett sånt kit fast annat märke med separat delningsfilter och sätta i diskanter separat i dörrarna, På filtret har du en högtalarkabel ingång från slutsteget och sedan en utgång för kabel till diskant och en till mellanregistret i dörren.

Bild
av Dustin
#414247
jo, det är något sånt kit jag tänkt satsa på...
det jag är nyfiken på är vart orginalfilterna sitter? eller är signalen som kommer ut i dörren ofiltrerad? ??:-/
Användarvisningsbild
av Magnus308
#421595
Dustin skrev:ingen som vet vart filtrena sitter original? i dörrarna? i slutsteget? i min HU803?

/Dustin
Den högtalarsladd som går till dörrhögtalaren är samma som går vidare till diskanten i framdörren.
av Dustin
#421597
Magnus308 skrev:
Dustin skrev:ingen som vet vart filtrena sitter original? i dörrarna? i slutsteget? i min HU803?

/Dustin
Den högtalarsladd som går till dörrhögtalaren är samma som går vidare till diskanten i framdörren.
då bör man kunna gissa att filtrena sitter i högtalarna då?
av blådåren
#421606
Original filter är väl bara en kondensator, för att skära bort bas/mellanregister vid eller på väg upp till diskanten !!?.
Det är iaf ingen stor låda med massa anslutningar på !.
av kvejkarn
#702078
Hej allihopa!

Provar att bumpa denna tråd i hopp om svar på min fråga :) Kan någon bekräfta hur det ligger till med originalfilter till högtalarna? Jag har troligtvis glapp i kontaker/kablar och vill byta ut dem. Men om det nu är så att det finns nåt inbyggt i originalkablarna (kondensator eller dyl.) så är det ju inte bara att byta ut . Tänkte byta ut både från steget fram till dörrarna och därifrån även till midbasen och diskanten.

MVH / KvejkarN
Användarvisningsbild
av isak
#702098
Jag tog Feltemas o satte i framdörrarna fungerar utmärkt sen 2 år tillbaka fungerar utmärkt. Håll rätt på polariteten när du kopplar in bara.
Isak
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.