Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mille08
hejsan

Går och funderar på att köpa en XC90 då tjejen nu tagit körkort och ska ta v70 vi har. hittat två stycken som jag verkligen fastnat för en sen 03:a D5 med all utr man nästan kan tänka sig 10500 mil, självfallet fullständig servicebok. Sen en 2.5t 07:a som gått 5500 mil men mer standar utr = utan rti,taklucka,elsäten mm.
Jag vet att disel skatten är högre och jag åker ca 2500 mil per år med bil om kanske inte mer.
Läst här på forumet att man ska undvika första modellerna pga barnsjukdomar, men då tänker jag att bilen är ju näsan 6 år borde inte allt detta vara åtgärdat på garanti från volvo?

ps båda bilarna kostar lika mycket. 220.000 kr.

tacksam för era åsikter och förslag.
av para
Första dieseln (163hk) känns väldigt slö vill jag minnas.

Är 07an med faceliften så skulle jag ta den. Hade själv en 2.5T och den gick skönt.
Skinn, automat, xenon och 7sits måste den dock ha.
Användarvisningsbild
av CarMan
köp så ny som möjligt, då känner du inte at du köpt för gammal bil. (nyast årsmodell är alltid roligast)
av Larzan
Kan bara instämma med resterande.
Köp så nytt som möjligt och iome att det är en riktigt stor bil, satsa på diesel D5.
Den går ju att skrämma upp riktigt bra (NM) och det spelar ingen större roll om du hänger på en lätt släp eller en Kabe Royal 780 TBXL, den går uppför och nedför i samma hastighet utan problem.
av Varget
Hej! Jag ville inte starta ytterligare en tråd om samma ämne så jag frågar på här:
Jag tittar både på XC70 och XC90
Vilket motorval 2,5T elr D5 ?
bränslförbrukning, på båda motorerna?
Vid begagnat köp vad ska jag vara noggran över att titta efter (förutom, service bok och skick)?
Jag är endast intresserad av manuellåda.
Svaga punkter på de olika modellerna, motorerna?
Min pris klass kmr att ligga vid
ca. 80.000-90.000 XC90
ca. 50.000-70.000 XC70

Mvh Varg

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]

@Nooy , Volvo har ju manualer om detta online, in[…]