Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peterglud
Hej på er.

Ny här och ny ägare av Volvo likaså. Faktiskt min första volvo om man räknar bort att jag i min ungdom under en kort tid hade en 240 med 40 000 mil på mätaren som sedemera blev isracingbil.

Köpte i fredags en -98 V70 GLT med 31 000 mil på mätaren. Vi behövde en extrabil och jag ville ha en vettig kombi som är säker för hyfsat pris. Så det blev en V70. (fick slanta 24 900). Jag har en del funderingar och vänder mig till er. Försökte använda sökfunktioner men det funkade inte så bra.

Till att börja med så är bilen nybesiktigad om det nu har någon betydelse.

1. Bilen känns slö o seg. OK visst har den en del mil på mätaren men nog ska det svara lite på en 170 hk GLT. Finns det nåt standar fel för denna modeller?

2. ABS lampan tänds ibland. Var tydligen släckt under besiktning. Något man får leva med eller kanske ett standard fel igen??

3. Farthållaren funkar inte. Tänder inte symolen på instrumenteringen heller. Några tips där?

I det stora hela är jag nöjd men det skulle vara kul om dessa saker kunde vara bätre.
Tack på förhand!

/Peter
Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]

Det beror lite på vad för batteri d&aum[…]