Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vepan
#299712
telefonen i s80 -99 funkar inte har provat olika sim kort, har hört att bara gamla sim kort skall funka stämmer det?
av TISA
#299851
japp det stämmer, du måste få tag på ett äldre simkort med 8k i minne, som jag förstått det så klarar inte den äldre gsm modulen i bilen av att hantera 3g kort samt kort med högre minnes kapacitet än 8k, jag fick tag på ett 8k kort via Lies Mobilradio i västerås. du kan ju alltid kolla med dom eller nån liknande firma,

dyrt bör det inte vara, jag gav en jämn hundring för mitt o då porterade dom över mitt telefonnummer som jag hade tidigare utan extra kostnad också.

lycka till

/Tisa
av J.F.S
#299859
Jag har telefon i min V70N- 00 där man sätter i kortet i skuffen. Jag har alltså ingen SIM-läsare i panelen med knapparna. Jag kör med ett kort från Tele2 som jag fick 2008. Inget special, det är ett 64K kort.

Det verkar vara lite olika från fall till fall med vad som funkar.
Användarvisningsbild
av Tag_H
#299895
Minnet är bara halva sanningen tyvärr,
Alla nya kort är för 3V telefoner de gamla var 5V.

Jag la ner rätt mkt jobb för att få igång telefonen, vet inte hur många kort telia skickade men det funkade aldrig. Lösningen blev ett gammalt kontantkort jag hittade hemma..
av ROM
#300632
Vi får hoppas detta funkar...har precis pratat med telenor.

De lägger in mitt nya telnummer på mitt gamla kort som sitter i bilen så ska det funka igen,!
De behöver bara SIM kortsnummret sen kan de byta telnummer åt dig.
Tar 20 min....jag väntar just nu :)
av hansjkpg
#315761
Vepan skrev:telefonen i s80 -99 funkar inte har provat olika sim kort, har hört att bara gamla sim kort skall funka stämmer det?

hej vet inte om du har löst problemet med telefonen , men comvics kontantkort funkar rätt av , hade samma problem och hade nästan gett upp men beställde ett från dom och pang så funkade det
av Simca1100
#316123
Har nyligen köpt en S80 2000 med fast monterad telefon och har haft samma problem. Enligt Bilia är problemen samma oavsett operatör. Nya kort jobbar med fel spänning. Ringde då Telia och fick då ett äldre kort skickat till mig men inte heller detta funkade. Efter ytterligare samtal visade det sig att ett ännu äldre kort krävs. Fick så tag på en vänlig själ på Telias support som fixade fram ett kort märkt 8k som man programerade manuellt med mitt nummer. Allt utan några extra avgifter. Nu fungerar allt som det skall.
av hansjkpg
#316748
Vepan skrev:telefonen i s80 -99 funkar inte har provat olika sim kort, har hört att bara gamla sim kort skall funka stämmer det?
köp ett comviq kontant , funkade direkt på min telefon , S80 t6 -99
av Drutten11
#316991
Hur yttrar det sig när telefonen inte funkar?
Jag får igång min med nytt simkort men då man skall ringa står det "arbetar" sen händer inget mer!

Skaffade en uppsättning Rimgard, inte på[…]

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]